Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Berglund

Medlem
Kanske kan bli en Centurion lounge istället
Med tanke på hur få riktiga Amex Centurion lounger det finns i världen känns det inte troligt. Det fanns väl i princip bara i USA och Hong Kong fram tills att London loungen öppnade, känns inte ens värt att börja hoppas på. Varför skulle Arlanda, denna lilla avkrok till flygplats långt norrut i Europa, få en Amex Centurion lounge?
 

Hachans

Medlem
Med tanke på hur få riktiga Amex Centurion lounger det finns i världen känns det inte troligt. Det fanns väl i princip bara i USA och Hong Kong fram tills att London loungen öppnade, känns inte ens värt att börja hoppas på. Varför skulle Arlanda, denna lilla avkrok till flygplats långt norrut i Europa, få en Amex Centurion lounge?

Stämmer ju inte riktigt.

Utöver de du nämnde finns de i Monterrey och Mexico City (Mexiko), Sao Paulo, Buenos Aires, Delhi, Mumbai, Melbourne och Sydney. Stockholm listas faktiskt också, med en bild som inte är från Pontus. Men det kanske man inte ska läsa in för mycket i.

Medan jag håller med dig om Arlandas status som avkrok, så tror jag ändå det kan bli aktuellt eftersom de redan har en närvaro där, med en restaurang som servat Amexkunder. Så det kanske finns ett underlag. Med tanke på hur fullt det varit i loungen trots dålig mat och service, så kanske det går.
 

igelkotten

Medlem
Supertrist och en otrolig förlust för Arlanda. Jag tror definitivt att Swedavia inte är lätta att ha att göra med, men det kan så klart också vara så att folk inte är villiga att betala för det som erbjuds.

Resten av Arlanda är bara skit, hela flygplatsen är ju rådeppig utan och innan. Jag verkligen avskyr att flyga till eller från där, så väldigt tråkigt att den enda positiva aspekten nu ryker. Jag hoppas Amex hittar en lösning som är bra.
 

GOTBound

Medlem
OT:
AMEX Plat och Centurion har access till Premium Plaza, Premium Plaza har ju tidigare kommunicerat att de skall öppna på ARN [och GOT], rebranding av Menzies lounger är vad som skrevs då, vad rebranding innebär mer än Premium Plaza som namn framgår inte, exempelvis ang. ny inredning och utbud.
Det som hänt än så länge är inte mer än att Norrsken är en Premium Partner partner-lounge i dagsläget.
Menzies Aviation and Plaza Premium Group join forces to create global executive services & lounge partnership - Menzies
Stockholm Arlanda Airport (ARN) | Plaza Premium Lounge

Det finns en tråd om rebradning till Premium Plaza detta på forumet:
Menzies lounge(r) på Arlanda blir Plaza Premium | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

OT 2: På GOT, i den nybyggda delen av terminalen precis innan passkontrollen ut ur Schengen finns det även en nybyggd lounge en trappa upp, Vinga lounge skulle flyttat dit, men denna flytt är on-hold tillsvidare [oklar anledning].
Jag hade nästan tänkt att rebrandingen för Menzies Vinga lounge till Premium Plaza skulle ske i samband med denna flytt.
 
Toppen