Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Oruttinerat av mig att tro att jag skulle kunna äta på Pontus i lördags. Anlände Kl 18 och tydligen stänger dom 17 på lördagar…

Fick traska bort till SAS loungen, där jag fick husers i ca 30 minuter innan jag och ett 30 tal andra blev utkörda, eftersom dom stänger 18:35 (anpassade tider eftersom SAS inte flyger senare en lördag kväll).

…så även jag, fick besöka Norrsken :)

Lördagar är ingen hit att ha mycket tid på Arlanda.
 

bnr

Medlem
Hårda ord utan att veta anledningen, kanske någon i personalen blivit sjuk, någon som har barn måste åkt till förskolan och hämtat barnet för de har ringt och sagt det till vårdnadshavaren.
Vi får väl svaret när den berörde har kontakta Pontus.
Min vän, du väljer att hellre fria än att fälla. En fin egenskap. :)

Jag ser tyvärr en trend, det är långt ifrån första gången som jag hör om att Pontus inte haft öppet under kommunicerade öppettider.

Under pandemin var sådant förståeligt, nu börjar det bli lite löjligt och kundfientligt att inte ens ha öppet under de egna öppettiderna.
 

sh1pment

Medlem
Tänkte om någon vecka testa på Pontus on the go, vad säger panelen? Hiss/Diss?
Någon som lyckats charma personal och få äta sin on the go meny på plats i loungen om det varit glest med besökare?
 

taxvalp

Medlem
Tänkte om någon vecka testa på Pontus on the go, vad säger panelen? Hiss/Diss?
Någon som lyckats charma personal och få äta sin on the go meny på plats i loungen om det varit glest med besökare?

Mackorna och salladerna är ok, men inget att ta omvägar för. Du får bättre på annat håll. Har aldrig sett någon äta lounge on the go i loungen och har svårt att se att Pontus skulle bjussa på inträdet för det.
 

Hachans

Medlem
Min vän, du väljer att hellre fria än att fälla. En fin egenskap. :)

Jag ser tyvärr en trend, det är långt ifrån första gången som jag hör om att Pontus inte haft öppet under kommunicerade öppettider.

Under pandemin var sådant förståeligt, nu börjar det bli lite löjligt och kundfientligt att inte ens ha öppet under de egna öppettiderna.

Att loungen lider av dålig management är tydligt från både mina och andras observationer i tråden. Men Pontus-apologisterna är många, ty du skall inte andra gudar hava sidan om Pontus.
 

M.K

Medlem
CDBF0703-FCCD-4C47-BC11-F5349BE3E908.jpeg


Mycket trevlig Biff Lindström till lunch utan kö in som vanligt. Jag fick hjälp direkt.
 

Sir Lemon

Medlem
Lena var som vanligt serviceminded igår. Efter incidenten blev det osäkerhet kring om min nästa flight skulle bli försenad, så hon skickade med en ”on-the-go” ifall inte Biff Lindström skulle hinna bli klar (vilket den dock blev). :)
 

Attachments

  • AF949A89-322E-481C-847A-2D743BDA7912.jpeg
    AF949A89-322E-481C-847A-2D743BDA7912.jpeg
    61,5 KB · Visningar: 143
Toppen