Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Ska besöka loungen i veckan och det blir första gången jag besöker loungen när det är lunch. Såg menyn på deras sida men jag har alltid vart nyfiken på om man får smaka utan de olika rätterna eller om det är 1 tallrik som gäller. Sedan undrar jag vilka olika drycker som finns att välja av, ingår t.ex vin, öl, läsk, vodka drinkar m.m.

Ska besöka loungen i veckan och det blir första gången jag besöker loungen när det är lunch. Såg menyn på deras sida men jag har alltid vart nyfiken på om man får smaka utan de olika rätterna eller om det är 1 tallrik som gäller. Sedan undrar jag vilka olika drycker som finns att välja av, ingår t.ex vin, öl, läsk, vodka drinkar m.m.
Du beställa fler än en rätt om du vill testa flera.
Öl, vin och läsk ingår för Platinum, champagne och gt utöver Platinum drycken för Centurion.

Är där typ 14.15-15.30-ish imorrn så då kan jag gästa dig.
Bussigt av dig! Jag skickar ett meddelande en stund innan om det blir aktuellt.

Lite konstigt är det allt, att de prompt ska se det fysiska kortet. Jag menar, det kan ju vem som helst plocka upp från gatan. I appen måste man vara rätt nyinloggad med rätt hög säkerhet.

Det är inga problem att beställa en till tallrik med mat om du inte blir mätt på den första. Det är ju dock inte tänkt som smakprover där du beställer alla 4 rötter och tar en tugga från varje för att smaka.

Det som inte ingår i dryckesväg (det som står i kylen i loungen ingår) kan man alltid köpa till. Man kan köpa en GT för 50 kronor har jag för mig (står på menyn).

Bussigt av dig! Jag skickar ett meddelande en stund innan om det blir aktuellt.

Lite konstigt är det allt, att de prompt ska se det fysiska kortet. Jag menar, det kan ju vem som helst plocka upp från gatan. I appen måste man vara rätt nyinloggad med rätt hög säkerhet.

Man ska ju ha rätt mycket tur om man ska hitta ett kort som någon som heter detsamma som en själv (eftersom namn på boardingkort/kort ska stämma överens) och som inte hunnits spärras.

Det är en enkel lowtechlösning som fungerar.

Tråkigt! :(

Attachments

• 92A68302-954E-45FB-8DF2-7240AEDA6AFE.jpeg
    92A68302-954E-45FB-8DF2-7240AEDA6AFE.jpeg
    105,5 KB · Visningar: 415
Så otroligt trist detta, jag är flitig stammis ända sedan öppningen då vi bjöds på champagne våren 2017. Typiskt att det enda jag gillar med ARN försvinner. :(

Toppen