Alltid tråkigt att inte få den nivån av service man hoppas på. Men jag undrar om kanske förväntningarna är satta för högt? Både du och jag har säkert besökt minst 20 lounger, faktiska siffran törs jag gissa på kan vara över 50 till och med. Även med det beteende du beskriver från personalen, så skulle jag nog personligen fortfarande sätta Pontus på topp 5 av mina favoritlounger. Att få en varm måltid, med ofta goda rätter och där köket relativt sett försöker vara lite påhittiga och verkar vara ambitiösa, är för mig ett otroligt erbjudande på en flygplatslounge. Att de dessutom kör bordsservering, vilket många citykrogar inte ens gör, är uppskattat.
I situationen du beskriver hade jag själv bara gått fram och frågat om jag får beställa, jag tvivlar på att de hade vägrat. Det känns tveksamt om vann något på att gå till SAS-loungen i vrede för att äta en måltid som är ett skämt i jämförelse med det Pontus serverar. Om du tycker att du vann något, så undrar jag om det är hälsosamt att känna så.
I all välmening - ibland är man offer för sig själv

Jag förringar inte alls din irritation, men undrar bara om känslan du hade när du lämnade Pontus gjorde din dag bättre? Jag själv blir mer grinig med åldern och ställer högre krav, men ibland kan det vara bra att komma ihåg att man i viss mån kan välja vilka saker som gör en sur.