Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

@Robert Petersson Jag smakade på Din rätt men föll för hummerbisque.

Visa bifogad bild 127260
Riktigt bra denna och trevlig utsikt. Ganska fullsatt, men ingen före i kön och utmärkt service som alltid av Lena &co. Jag har aldrig, trots flitiga besök, sett de beryktade horderna av hungriga Golds och kanske kanske ( vem vet?) Swedbank Amex folk. :D

Testade denna också, men fisk och skaldjurssoppa dricker man vitt till, inte rött ;)

• Gilla
Reactions: M.K
Nytt lågvattenmärke. Väntade i 15 minuter på att någon skulle ta min beställning. De som kom in efter mig fick betjäning direkt.

Ingen verkade vara intresserad. Personalen som stod närmast mig var mer intresserade av att diskutera sport och musik. Så de fick min meny istället och jag gick bort till SAS.

Alltid tråkigt att inte få den nivån av service man hoppas på. Men jag undrar om kanske förväntningarna är satta för högt? Både du och jag har säkert besökt minst 20 lounger, faktiska siffran törs jag gissa på kan vara över 50 till och med. Även med det beteende du beskriver från personalen, så skulle jag nog personligen fortfarande sätta Pontus på topp 5 av mina favoritlounger. Att få en varm måltid, med ofta goda rätter och där köket relativt sett försöker vara lite påhittiga och verkar vara ambitiösa, är för mig ett otroligt erbjudande på en flygplatslounge. Att de dessutom kör bordsservering, vilket många citykrogar inte ens gör, är uppskattat.

I situationen du beskriver hade jag själv bara gått fram och frågat om jag får beställa, jag tvivlar på att de hade vägrat. Det känns tveksamt om vann något på att gå till SAS-loungen i vrede för att äta en måltid som är ett skämt i jämförelse med det Pontus serverar. Om du tycker att du vann något, så undrar jag om det är hälsosamt att känna så.

I all välmening - ibland är man offer för sig själv :) Jag förringar inte alls din irritation, men undrar bara om känslan du hade när du lämnade Pontus gjorde din dag bättre? Jag själv blir mer grinig med åldern och ställer högre krav, men ibland kan det vara bra att komma ihåg att man i viss mån kan välja vilka saker som gör en sur.

Även jag känner igen mig i den grinighet/irritation ni beskriver. Lösningen är nog att undvika denna lounge helt eller att göra som Igelkotten beskriver eller ännu bättre: be att beställa innan de ens tagit fram menyn.

Den stora vinnaren är Pontus. Ett registrerat och debiterar besök, utan några utgifter.

Riktig kanonaffär!

Visst kan man förvänta sig att personalen söker upp en för att ta beställning. Men det mänskligt att fela. Det är flera personal, den ena trodde den andra gjort osv... för inte var det medvetet de ignorerade någon.

Utan då får man själv påkalla uppmärksamhet.

Något nytt koncept att platinum hänvisas till restaurangdelen? Uppskattade loungedelen men verkar som om det endast är centurion som kommer ha den fördelen framöver?

Alltid tråkigt att inte få den nivån av service man hoppas på. Men jag undrar om kanske förväntningarna är satta för högt? Både du och jag har säkert besökt minst 20 lounger, faktiska siffran törs jag gissa på kan vara över 50 till och med. Även med det beteende du beskriver från personalen, så skulle jag nog personligen fortfarande sätta Pontus på topp 5 av mina favoritlounger. Att få en varm måltid, med ofta goda rätter och där köket relativt sett försöker vara lite påhittiga och verkar vara ambitiösa, är för mig ett otroligt erbjudande på en flygplatslounge. Att de dessutom kör bordsservering, vilket många citykrogar inte ens gör, är uppskattat.

I situationen du beskriver hade jag själv bara gått fram och frågat om jag får beställa, jag tvivlar på att de hade vägrat. Det känns tveksamt om vann något på att gå till SAS-loungen i vrede för att äta en måltid som är ett skämt i jämförelse med det Pontus serverar. Om du tycker att du vann något, så undrar jag om det är hälsosamt att känna så.

I all välmening - ibland är man offer för sig själv :) Jag förringar inte alls din irritation, men undrar bara om känslan du hade när du lämnade Pontus gjorde din dag bättre? Jag själv blir mer grinig med åldern och ställer högre krav, men ibland kan det vara bra att komma ihåg att man i viss mån kan välja vilka saker som gör en sur.

Det är mycket möjligt att jag sätter ribban för högt. Men jag tycker också att om man har ett koncept som Pontus har så får man ju leva upp till en jämn servicenivå. Klarar man inte att ha en jämn nivå får man ju lägga om konceptet.

Att ha 15 minuters väntetid för att beställa, och sedan ytterligare väntetid på maten i 20 minuter (enligt vad de sa till sällskapet bredvid som faktiskt fick beställa) på en flygplats duger faktiskt inte.

Och nej, min dag blev nog inte bättre när jag gick från Pontus, men den blev åtminstone inte sämre med missat flyg och matstress. Och måltiden hos SAS var garanterat inte bättre, men jag fick åtminstone mat. Och ja, det gjorde mig glad. Jag var hungrig, besöker ju inte Pontus för att insupa den trevliga atmosfären precis.

Och jag är kanske grinig med åldern. Men tycker faktiskt man kan ställa vissa förväntningar på denna typ av ställen.

Något nytt koncept att platinum hänvisas till restaurangdelen? Uppskattade loungedelen men verkar som om det endast är centurion som kommer ha den fördelen framöver?

Beläggningen.
Normalt sett används loungen som vanligt, men när det kommer väldigt många med Platinum/Gold så använder de restaurangen.

Toppen