Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Vart så besviken i lördags. Fyllde år plus att jag firade bröllopsdag med frugan. Men kände mig mest besviken på mig själv att jag tog det för givet. Trodde det skulle vara öppet till klockan 19.00 men det var klockan 18.00
En lördag kväll klockan 18.00 det begriper jag mig inte på. Tyvärr så köper jag inte att det är för lite flygningar på lördagar.

Sen går jag runt och tänker men då får jag gå till sas eller menziz. Båda hade stängt.

Har det alltid varit så här. Åker sällan flyg så här sent.

Vart så besviken i lördags. Fyllde år plus att jag firade bröllopsdag med frugan. Men kände mig mest besviken på mig själv att jag tog det för givet. Trodde det skulle vara öppet till klockan 19.00 men det var klockan 18.00
En lördag kväll klockan 18.00 det begriper jag mig inte på. Tyvärr så köper jag inte att det är för lite flygningar på lördagar.

Sen går jag runt och tänker men då får jag gå till sas eller menziz. Båda hade stängt.

Har det alltid varit så här. Åker sällan flyg så här sent.
De har stängt 18 alla dagar under pandemin så det är inget nytt.

De har stängt 18 alla dagar under pandemin så det är inget nytt.

Jo men jag har förståelse för att det var pandemi men nu reser det väldigt mycket folk.
Plus att det är en lördag. Men ingen lounge var öppen. Så det är inte bra. Speciellt nu när restriktionerna har lättats. Men men var mest ledsen för frugans skull. Då jag hajpade menyn haha

Jo men jag har förståelse för att det var pandemi men nu reser det väldigt mycket folk.
Plus att det är en lördag. Men ingen lounge var öppen. Så det är inte bra. Speciellt nu när restriktionerna har lättats. Men men var mest ledsen för frugans skull. Då jag hajpade menyn haha
Att det är lördag på Arlanda gör att det är mycket mindre folk i rörelse. Det är den dagen med minst resenärer i veckan, ingen restaurang kommer att ha öppet för välgörenhet.
Det reser inte väldigt mycket folk längre, är väl bara uppe på ca 30-40% mot innan Covid. Att ingen lounge är öppen ska man inte direkt beskylla Pontus för, snarare ett bevis på att beslutet att stänga deras restaurang den tiden på veckan är helt riktig.

Dessa problem existerade långt innan pandemin, det är bara att leta bakåt i denna tråd. Men nu kan man skylla på den så det är ju lägligt.

Tror man bör vara försiktig med att extrapolera situationen före pandemin till den i nutiden. Tills dess att övriga lounger öppnar upp får vi nog dessvärre finna oss i denna situation.

5 min väntan nu kl 6. När det till slut var min tur att stå först i kön hör jag och de andra 2 i kön hur det är en högljudd och hetsk diskussion på insidan. Något om ”dålig attityd” från en av gästerna.

Hon som sedan kom ut för att släppa in mig såg ut som hon behövde hjälp att strypa någon.

Vi 3 i kön fick superservice och frukost serverad på under 1 minut. Kanske 5 gäster totalt i loungen. 2 som jobbar.

94EA2BA9-F6DD-428D-84BC-46CE08971B8F.jpeg

Att det är lördag på Arlanda gör att det är mycket mindre folk i rörelse. Det är den dagen med minst resenärer i veckan, ingen restaurang kommer att ha öppet för välgörenhet.
Det reser inte väldigt mycket folk längre, är väl bara uppe på ca 30-40% mot innan Covid. Att ingen lounge är öppen ska man inte direkt beskylla Pontus för, snarare ett bevis på att beslutet att stänga deras restaurang den tiden på veckan är helt riktig.

Välgörenhet? Hehe den var bra. Amx eller Pontus rullar inte Välgörenhet alla får betalat, tro mig jag vet. Jag åkte i business class, 3 stängda lounger, inga voucher. Det är inte okej tycker jag.

Sen som Mr Basic sa

"'Igår kl 23:22Anmäl
En lördag efter 18.30 avgår 13 flighter varav 7 är SAS/Star Alliance.
Källa: Swedavia 2021-11-06"

Det är tillräckligt. Sen är normal middags tid till 19.00-20.00.
Men nu vill jag inte hamna off topic så vi sätter punkt tycker jag.

Men kände mig mest besviken på mig själv att jag tog det för givet. Trodde det skulle vara öppet till klockan 19.00 men det var klockan 18.00
En lördag kväll klockan 18.00 det begriper jag mig inte på.
Vad du begriper och inte begriper kan vi lämna därhän men att man inte kollat öppettiderna är enbart eget slarv. Det bevisas igen och igen att man inte kan gå runt och ”tro”. Det tar några sekunder att slå upp öppettiderna, det tar längre tid att författa ett inlägg på BC. Klarar man det ena…

Att ingen lounge var öppen visar bara hur rätt beslutet att hålla stängt var. Det har alltid stängt tidigare på lördagar. En sen lördagskväll på Arlanda är det nästan helt dött, så har det varit under i alla fall de senaste 18 åren som jag haft Arlanda som min hemmaflygplats. Var istället glad att det finns lounge överhuvudtaget, i Göteborg är SAS loungen helt stängd, alla dagar och alla tider, lördag eller ej.

Lördagkvällar i ren allmänhet har historisk sätt varit den lugnaste kvällen i veckan för flygplatser och det är inte ovanligt att faciliteter stänger innan sista avgång.

Ett exempel jag har sätt är United Polaris ORD som stänger 30-45min innan sista Unitedavgångar till Europa och åker man Lufthansas senaste FRA-kärra är man rökt.

”Supply and demand” i kombination med OB gör det kostsamt att hålla öppet.

Toppen