Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Skall vi lämna diskussionen vilken del av Sverige som är ”arbetsklass” och när, hur, vart man använder toapapper, torkpapper och trasa? Känns mer lämpligt hos t.ex Elle Mat & Vin, Jul med Ernst eller Flashback.

Mvh,
Moderator

Last edited:
Det fina med mig är att jag är en Göteborgare, verkar du med vara, förvånad över din frågeställning den hör hemma i hufvudstaden mer :)

Jovisst är jag Göteborgare. Har inga problem med pappersservetter, dock problem med servettGate utan att man ens frågar om det är så.

Jag fick lära mig som barn att inte göra en höna av en fjäder. Så jag brukar fråga och kontrollera fakta innan jag sprider den som fakta.

Go gubbe som jag är, skäms jag sällan för att ställa en dum eller naiv fråga, kommer oftast undan med någon Göteborgsk kommentar om det blir genant...;)

Jovisst är jag Göteborgare. Har inga problem med pappersservetter, dock problem med servettGate utan att man ens frågar om det är så.

Jag fick lära mig som barn att inte göra en höna av en fjäder. Så jag brukar fråga och kontrollera fakta innan jag sprider den som fakta.

Go gubbe som jag är, skäms jag sällan för att ställa en dum eller naiv fråga, kommer oftast undan med någon Göteborgsk kommentar om det blir genant...;)
Frågor låter inte lika dumma på göteborska som stockholmska... ;) Göteborg=goá frågor. Stocholm=dryga frågor. (OBS! ironi).

Diskussionen går hett så jag känner att jag måste fortsätta med #servettgate. Bilden är från idag vid 13 tiden.

ca0d20ea52601de91cd8952b1b832685.jpg

Kollade bak några sidor, men kunde inte hitta något aktuellt om take away. Går det att få maten och/eller dryck som ingår i lounge-konceptet som take away on man har tajt om tid mellan flygen?

Kollade bak några sidor, men kunde inte hitta något aktuellt om take away. Går det att få maten och/eller dryck som ingår i lounge-konceptet som take away on man har tajt om tid mellan flygen?

Har jag ytterst svårt att tänka mig då de lagas a la minute. Men dagens smörgås står ju alltid i kylen och är serverad innan du hunnit sätta dig om du är stressad.

CAFC8469-A384-44EA-BFC1-2D95F10CCC7C.jpeg Mitt första inlägg här i forumet!
Var på Pontus den 23:e innan resan till huset i Spanien! Riktigt bra och härlig service av killen (mins inte namnet, men mörkhårig, ganska lång och mörk kostym) varit flera ggr på Pontus och då har servicen varit sådär, flera ggr blivit serverad av någon förvirrad ung mörkhårig tjej..

God fortsättning på er!!

Toppen