Ludvig Skalme
Medlem
Tygservett idag!
Här är ölen också
Här är ölen också
I och med detta döper vi nu officiellt om Ekonomiklass till GöteborgsklassExakt förväntar mig bara gott snack som en Göteborgare, resten kvittar![]()
Har en riktigt fin historia från Stockholm. En gång i tiden var vi på besök hos en stockholmare av det finare slaget. En av polarna påpekade att han bara hade fina handdukar att torka sig med i sin lägenhet. Hur kommer det sig frågade Göteborgaren.
Svaret från stockholmaren löd så här: Ja man är väl inte ett djur!
Riktigt gott snack![]()
![]()
Haha blir bra , kalla det för arbetarklass annarsI och med detta döper vi nu officiellt om Ekonomiklass till Göteborgsklass
Ja varför ska man ha fula handdukar, säger sig själv
Hälsningar från Norrbotten
Haha blir bra , kalla det för arbetarklass annars
Det var inte handdukarnas kvalitet som var förvånande, det var faktumet att människan saknade hushålls papper helt. Körde endast handdukar.
För återigen man är väl för fan inte ett djur!
ja du det säljs i mängder så nån användning har väl folket för det. du får 3 gissningar.I mitt hus har vi inte heller hushållspapper, vi har helt enkelt toalettpapper, handdukar och disktrasa. Handdukar för att torka sina rena händer på, disktrasa för att torka upp smuts och toalettpapper för att allt som kommer ut från kroppen och inte ska sparas.
Vad använder man egentligen hushållspapper till?
PS. Ursäkta OT men måste få veta![]()
Hushållspapper har optimerad uppsugningsförmåga, period. Toalettpapper har ytterligare ett krav förutom uppsugningförmåga, nämligen att det måste lösas upp i vatten.Vad använder man egentligen hushållspapper till?
ja du det säljs i mängder så nån användning har väl folket för det. du får 3 gissningar.
Skönt att du fick ordning på allt det där innan Jul, sjukt irriterande att ha det liggandes i bakhuvudet under festligheterna.Har faktiskt googlat nu. Verkar som att endel helt sonika anvönder det istället för disktrasa.
![]()
Vi har då alltså finhets hierakin klar
1. Stockholm (handdukar)
2. Göteborg (hushållspapper)
3. Norrbotten (Disktrasa)
Kanske är vi Norrbottningar lite mer arbetarklass än er Göteborgre ändå!
Men hallå, nu förstår jag inte frågan, det finns ju ingen anledning att torka upp spill från trampat jordgolv?Är det norrbottningarna som torkar spill på köksgolvet med disktrasan då?