Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Jag behöver hjälp med att optimera ett besök på ARN för att om möjligt hinna med lite mat på Pontus in the Air, som jag inte har provat tidigare.

Jag anländer till ARN med SJ-tåg en lördag kl 11:40 (ev. två timmar tidigare), och har flyg ARN-AMS med KLM från terminal 2 kl 13:30. AMEX Platinum-kortet ger tillgång till FastTrack, men är det rimligt att hinna med Pontus in the Air i terminal 5? Jag har dessutom bagage att checka in.

Bussen för resor innanför säkerhetskontrollen verkar bara gå från T4 till T2/T5, och enbart i en riktning, så den lär inte hjälpa mig.

Dina tider känns för snålt tilltagna. Skulle inte chansa. Blir ju t&r från och till T2 med KLM då du måste checka in på T2. Tiden är för tight. Relaxa i Aurora lounge T2 istället, den loungen är bra.

387bcd93ba74851777a84af60cb925de.jpg
nya infon om loungen

Tyvärr är det många som slår dom vad det gäller beverage vad det gäller öl.
Utbudet i loungen när de tog bort den tapp man kunde få från tidigare är nu åter på en väldigt låg nivå. Senast jag var där fanns Carlsberg eller Carlsberg Hof att välja på. Är det verkligen det bästa man kan bjuda på när det finns 0 valfrihet på någon annan typ av öl?

Tyvärr är det många som slår dom vad det gäller beverage vad det gäller öl.
Utbudet i loungen när de tog bort den tapp man kunde få från tidigare är nu åter på en väldigt låg nivå. Senast jag var där fanns Carlsberg eller Carlsberg Hof att välja på. Är det verkligen det bästa man kan bjuda på när det finns 0 valfrihet på någon annan typ av öl?
Någon som har sociala medier kan väl kommentera den där posten och peka på det krassa dryckesutbudet för ölälskare.

Toppen