Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

palmen

Moderator
En bra grej vore att Pontus drog igång ett samarbete med Sveriges Oberoende Småbryggerier
Föreningen Sveriges Oberoende Småbryggerier
Och styr upp en eller två kranar som roteras varje eller varannan månad från dessa entreprenörer.
Problemet är väl att Arlanda är rätt styrt vad det får ta in, är väl Spendrups som har avtalet för Arlanda och deras produktportfölj som gäller för de flesta ställen. Men inget borde vara omöjligt, Spendrups har ju trots allt en hel del ok produkter i sin portfölj.
 

Canadien

Medlem
Problemet är väl att Arlanda är rätt styrt vad det får ta in, är väl Spendrups som har avtalet för Arlanda och deras produktportfölj som gäller för de flesta ställen. Men inget borde vara omöjligt, Spendrups har ju trots allt en hel del ok produkter i sin portfölj.
Nja, Pontus har ju iallafall tidigare haft Carnegiebryggeriet vilket är Carlsberg om jag inte missminner mig.
 

Homer

Medlem
SSP tecknar avtal med Spendrups | Spendrups Bryggeri AB
SSP som driver restauranger, caféer, barer och kiosker bland annat på Arlanda, Landvetter,
Sturup samt Centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg valde svenska Spendrups i tuff konkurrens.


Såväl Heineken som Norrlands Guld kommer att serveras iskalla i SSPs attraktiva restaurangmiljöer. Loka och Loka Crush blir det självklara erbjudandet för on-the-go. Och Gotlands Bryggeri och Brutal Brewing kommer att lyfta restaurangernas specialölerbjudande. Men framförallt kommer Mariestads för första gången att serveras på fat till alla gäster på SSPs premiumrestauranger



SSP driver väl inte alla restauranger, barer och lounger på Arlanda?
Menzies borde väl vara fristående?
 

palmen

Moderator
SSP driver väl inte alla restauranger, barer och lounger på Arlanda?
Menzies borde väl vara fristående?
Menzies i T2 har i alla fall haft Spendurps sortiment innan.

Återstår att se vad det blir framöver i form av dryck, Pontus tror jag har eget avtal så inte säkert att något ändras där. Men för mig är det same same om de serverar Heineken/Carlsberg, Staro/Mariestad. För mig är det ingen större skillnad, däremot grejer från Gotlands bryggeri är lite kul, deras pale ale och ipa är ju helt klart ok, samt att brutal brewing gör en del ok öl också.
 

Hafermann

Medlem
Menzies i T2 har i alla fall haft Spendurps sortiment innan.

Återstår att se vad det blir framöver i form av dryck, Pontus tror jag har eget avtal så inte säkert att något ändras där. Men för mig är det same same om de serverar Heineken/Carlsberg, Staro/Mariestad. För mig är det ingen större skillnad, däremot grejer från Gotlands bryggeri är lite kul, deras pale ale och ipa är ju helt klart ok, samt att brutal brewing gör en del ok öl också.
För mig är skillnaden enorm på Staro och Mariestad. Staro är enligt mig bra, tyvärr inte Mariestad. Jag som föredrar lager, hade gärna sett att man tog in riktigt bra tysk eller tjeckisk lager i sortimentet.
 
Toppen