Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Igår var det inte mycket folk och gänget som kom samtidigt med oss var tre men bara en hade kort. Hon som registrerade sa att alla kan sitta i restaurangen men då fick alla beställa från menyn och betala eller så kunde de betala 500 kr för den tredje och alla sitta i loungen. De valde det senare.
OK, låter ju helt klart som nya regler. Är man 3 personer så blir det ju "bara" omkring 175 per person vilket det helt klart kan vara värt även om det inte är värt det för en enskild person kan jag tycka.

Den viktigaste tråden fick mig att gå från flerårig och flitig smygläsare till medlem ;). Tack för insläpp!

Är aldrig i lounge när jag reser med familjen, prioriterar alltid kort tid på flygplatsen, men nu ska jag resa med tonåring och sambo och sonen vill gärna "glassa" lite säger han. Har lyckats läsa mig till att Pontus släpper in "barn" iaf.

Jag har amex platinum m extrakort utställt i sambons namn, kommer vi in alla tre med sonen som gäst? Måste sambon söka om priority pass inför besöket eller räcker det att "vifta med kortet"? Har läst på amex och här och blir pinsamt nog lite osäker, trots att mitt jobb är just instruktioner...

Det går jättebra att lite spydigt länka till "läs här", jag blir glad för det också!

Den viktigaste tråden fick mig att gå från flerårig och flitig smygläsare till medlem ;). Tack för insläpp!

Är aldrig i lounge när jag reser med familjen, prioriterar alltid kort tid på flygplatsen, men nu ska jag resa med tonåring och sambo och sonen vill gärna "glassa" lite säger han. Har lyckats läsa mig till att Pontus släpper in "barn" iaf.

Jag har amex platinum m extrakort utställt i sambons namn, kommer vi in alla tre med sonen som gäst? Måste sambon söka om priority pass inför besöket eller räcker det att "vifta med kortet"? Har läst på amex och här och blir pinsamt nog lite osäker, trots att mitt jobb är just instruktioner...

Det går jättebra att lite spydigt länka till "läs här", jag blir glad för det också!
Varje kortinnehavare, inklusive extrakortinnehavare, kan ta med sig en gäst. Det är således inga problem för er att ta med er sonen in i loungen. Det krävs inget priority pass, utan du visar bara upp ditt amex platinum. Dock krävs uppvisande av giltigt boardingkort.

Wow! Vad ni är snabba! Tack allihop! Eller kanske vad synd att jag inte kunde säga att det "tyvärr inte går och vi kan lägga dom pengarna på annat faktiskt".

Fattar det där med amex/p pass för egen del men blev faktiskt helt förvirrad när jag pratade med en kollega om just extrakort. Då litar jag på att jag visste rätt från början.

Det här forumet är helt fabulöst!

Wow! Vad ni är snabba! Tack allihop!
Välkommen hit! Det är alltid bra att säga tack om någon hjälpt dig eller skrivit något bra. Vill du vara säker på att någon ser ditt tack i textform, skriv @ direkt följt av användarens namn, @Kaixo - såhär, så får personen en notis. Snabbvarianten finns också under varje post där du enkelt kan säga tack genom att klicka på gilla knappen på ett användbart inlägg.

Visst är det fortfarande ok att gå på Pontus vid arrival, eller har reglerna ändrats send e började checka boarding pass?
Det är helt ok och inga problem. Se bara till att du har kvar ditt boardingpass från flighten du anlände till ARN med! För egentligen - vad spelar det för roll om man åker eller anländer. Du har kortet som ger tillträde. Pontus får betalt. Alla nöjda.

Toppen