Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

palmen

Moderator
Finns även Happy Dog på bolaget för de som mot förmodan inte gillar katter.

Men, ja. Ska man bara ha en enda öl i sortimentet så ska det vara en ljus lager utan krångel.
GW pilsner är 4,5% så den borde väl funka alldeles utmärkt till de som bara vill ha en öl gissar jag. Finns ju en alkoholfri variant också.
 

mrestes

Medlem
GW pilsner är 4,5% så den borde väl funka alldeles utmärkt till de som bara vill ha en öl gissar jag. Finns ju en alkoholfri variant också.
Och som du påpekade är Pontus inblandad i ölet och vän med både bryggaren och GW. Då tycker jag, som först tog upp frågan, att det är helt ok att han kör en Anna Kindra Batra eftersom det är hans företag, inte skattepengar som får stå för notan. Även om jag själv har otroligt svårt för kändisprodukter och GW själv.
 

palmen

Moderator
Och som du påpekade är Pontus inblandad i ölet och vän med både bryggaren och GW. Då tycker jag, som först tog upp frågan, att det är helt ok att han kör en Anna Kindra Batra eftersom det är hans företag, inte skattepengar som får stå för notan. Även om jag själv har otroligt svårt för kändisprodukter och GW själv.
Har du smakat den pilsnern och är den sämre än en annan pilsner från "välkänt bryggeri"? Vad som står på etiketten är ju rätt irrelevant, huvudsaken är ju vad den smakar
 

palmen

Moderator
Smaken är ju viktigast, men visst kan man ändå vara emot konceptet av kändis-vadsomhelst, speciellt ifall kändisen inte är preliminärt kopplad till produkten.
Är GW känd för sina smaklökar och expertis inom öl?
Han är väl relativt känd inom smaklökar, tillräckligt för att vara med som gästdomare i Sveriges Mästerkock (vad det nu är värt).
Vad jag hört från andra är att hans rödvin från Portugal ska vara vara ok för sin prisklass och gott.

Inom andra delar av dryckesvärlden så får kända personer väldigt bra kritik för sin dryck, ta tex In Flames första Glenfarclas release som är extremt eftertraktad, 91,8 i snitt på en whisky (whiskybase) är extremt bra då en bra whisky är runt 80 och väldigt få når över 90 i betyg.
 

mrestes

Medlem
Har du smakat den pilsnern och är den sämre än en annan pilsner från "välkänt bryggeri"? Vad som står på etiketten är ju rätt irrelevant, huvudsaken är ju vad den smakar
Smak är en åsikt. Min åsikt är inte värd mer eller mindre än någon annans. Däremot kan man vara rätt säker att han lånar inte ut sitt namn till diverse drycken gratis. Så vill du lägga några öre i hans portmonnä varje gång du dricker öl eller vin, varsågod. Jag ser hellre att mina ören går så oavkortat som möjligt till producenten, helst en liten sådan. Men det finns även bra större producenter, särskilt de familjeägda som Perrin, Droughin, Antinori, och Torres.
 

palmen

Moderator
Smak är en åsikt. Min åsikt är inte värd mer eller mindre än någon annans. Däremot kan man vara rätt säker att han lånar inte ut sitt namn till diverse drycken gratis. Så vill du lägga några öre i hans portmonnä varje gång du dricker öl eller vin, varsågod. Jag ser hellre att mina ören går så oavkortat som möjligt till producenten, helst en liten sådan. Men det finns även bra större producenter, särskilt de familjeägda som Perrin, Droughin, Antinori, och Torres.
GW pilsner smakar som pilsner, men låg kolsyra på fat här just nu i Pontus loungen.

Jag sponsrar hellre GW och ett litet lokalt bryggeri än att sponsra Spendrups eller Carlsberg (fullt medveten om att de äger en del av Mikkeller).
Om ölen heter GW eller Kalle Karlsson pils rör mig inte, men sponsrar alla dagar i veckans småskaligt över stor industri produktion när det kommer till öl.

Skulle jag köpa ölen ute på krogen? Absolut, om valen är annan lager/pilsner från de stora tar jag denna alla dagar i veckan.
20240419_145829.jpg
 

Jannes

Medlem
Han är väl relativt känd inom smaklökar, tillräckligt för att vara med som gästdomare i Sveriges Mästerkock (vad det nu är värt).
Vad jag hört från andra är att hans rödvin från Portugal ska vara vara ok för sin prisklass och gott.

Inom andra delar av dryckesvärlden så får kända personer väldigt bra kritik för sin dryck, ta tex In Flames första Glenfarclas release som är extremt eftertraktad, 91,8 i snitt på en whisky (whiskybase) är extremt bra då en bra whisky är runt 80 och väldigt få når över 90 i betyg.
Ser man på, jag följer inte alls några realityserier och än mindre svensk TV förutom nyheter, så är nog en glugg i min kunskap.

Instämmer helt att det av princip är bra att stöda små producenter, men utan att veta om någon i In Flames är hemlig whiskymästare så kan man ju bara säga att kändisar kan både lyckas och misslyckas med sina eskapader utanför kärnverksamheten. Så som alla andra.
Men är ändå oftast skeptisk till att dessa kändisar oftare än inte skulle tillföra något unikt eller värdefullt till varorna de lägger sitt namn på.

Nu har vi nog gått långt väl off-topic, jag har inte ens access till loungen i fråga, så trippar snällt iväg till nästa tråd ;)
 

palmen

Moderator
Ser man på, jag följer inte alls några realityserier och än mindre svensk TV förutom nyheter, så är nog en glugg i min kunskap.

Instämmer helt att det av princip är bra att stöda små producenter, men utan att veta om någon i In Flames är hemlig whiskymästare så kan man ju bara säga att kändisar kan både lyckas och misslyckas med sina eskapader utanför kärnverksamheten. Så som alla andra.
Men är ändå oftast skeptisk till att dessa kändisar oftare än inte skulle tillföra något unikt eller värdefullt till varorna de lägger sitt namn på.

Nu har vi nog gått långt väl off-topic, jag har inte ens access till loungen i fråga, så trippar snällt iväg till nästa tråd ;)
Att Glenfarclas kokade bra soppa 1973 är ingen hemlighet, de har ju bara satt sitt namn på en single cask från destilleriet, vilket i sig är sjukt att de lyckats med på sådan whisky.

Finns nog mycket med kändisar på som är sämre kvalité och överprisat. Men en gratis pilsner på Pontus som råkar heta GW och vara från ett mindre bryggeri ser inte jag några problem med. Har man problem med detta kan man ju alltid sponsra den stora draken och välja en Mellerud istället.
 

Hachans

Medlem
Nyhet!

Jag var lite små taggad på att besöka
Pontus. Hat varit utomlands sens innan öppningen. Landar på en vardag på ARN - klockan 17.00, jag tänker vad trevligt. Perfekt till middag och en fin upplevelse. Hos Pontus

Kommer fram så har dom stängt.
Pinsamt av parterna att göra denna satsning och ja usla öppettider vid en premiär månaden. Istället att ha generösa tider i början för att lära känna av marknaden, pulsen, nya delen av ARN. Sen är det så att inte många är där mellan 20:00-21:00, fine då har ni data på det. Även om jag tycker det borde vara öppet tills 22.00

Vill även näven att det är en .huvudstad och även "Skandinaviens huvudstad" också.

Pratat med gänget på super skön ansvarig där, Personen nämnde att Amex har haft ett viktigt möte med Pontus om denna ändringen och det kommer ske en ändring, snarast.

Ser fram emot detta.

Jag har lyft detta innan. En internationell flygplats kan inte ha service som stänger 17. Ska man hyra yta på Arlanda som riktar sig mot kunder så har man också vissa skyldigheter anser jag. Stänga tidigt hör till småflygplatser och sånt man väntar sig på Bromma eller Århus.

Det är Arlanda, inte Katrineholm.

Annars kan vi gå över till hederssystemet de hade i Sveg. En plåtburk för betalning och så öppet så man kunde ta vad man ville. Kan ju köra på det där också.
 
Toppen