Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

mrestes

Medlem
Pontus själv är inblandad i lanseringen ölmärket…
Vad kommer vi att hitta näst i loungen, Crazy Cat boxviner?

Jag har aldrig förstått den nordiska fixering vid kändisviner och kändisöl. Visst kan man hitta några kändisprodukter i andra länder, men då oftast något riktigt seriös som Coppolas viner eller Brangelinas Chateau Miraval som görs av familjen Perrin en av de bästa producenter i området. I Sverige är det, i 99% av fallen, ett billigt bulkvin som görs på beställning av ett stort vinproducenter som oftast köper upp druvor på marknaden istället för att odla själv (ja, jag vet att det finns seriösa negociants särskilt i Bourgogne, Champagne och Bordeaux, men det är inte dessa som levererar kändisvinerna till Sverige).
 

iceland

Medlem
På Flyertalk finns lite bilder och menyn. Har inte sett någon bild-rapport på BC.
Här kommer några bilder från mitt senaste besök som jag har glömt att lägga upp.

Amex Express Lounge Platinum.jpeg

Amex Express Lounge Platinum 2.jpeg
Amex Express Lounge Platinum 4.jpeg
Amex Express Lounge Platinum 5.jpeg
Amex Express Lounge Platinum 3.jpeg
Amex Express Lounge Platinum 6.jpeg


Frukostmackan nu i ny skepnad!

Amex Express Lounge Platinum 7.jpeg
 

Thornado

Medlem
Är det förresten någon som testat att hämta ut en lounge-on-the-go med ett icke-svenskt Platinum i nya loungen/Girafe än?
Dvs funkar det även där att visa kortet istället för QR-kod i appen om man inte har svenskt kort eller är det som på Espresso House som numera endast godkänner QR-kod?
 

fcx

Medlem
Vad kommer vi att hitta näst i loungen, Crazy Cat boxviner?

Jag har aldrig förstått den nordiska fixering vid kändisviner och kändisöl. Visst kan man hitta några kändisprodukter i andra länder, men då oftast något riktigt seriös som Coppolas viner eller Brangelinas Chateau Miraval som görs av familjen Perrin en av de bästa producenter i området. I Sverige är det, i 99% av fallen, ett billigt bulkvin som görs på beställning av ett stort vinproducenter som oftast köper upp druvor på marknaden istället för att odla själv (ja, jag vet att det finns seriösa negociants särskilt i Bourgogne, Champagne och Bordeaux, men det är inte dessa som levererar kändisvinerna till Sverige).
Crazy Cat är väl perfekt för att locka till sig oss kattälskare.

Men mer seriöst, Mariestad hade väl varit ett bättre val än GW på ölfronten.
 

iceland

Medlem

palmen

Moderator
Varför serverar Pontus kändisöl? Känns osannolikt att produkter från Leif GW tilltalar de flesta kunder med Amex Platinum.
Pontus har aldrig haft någon vettig öl inkluderad utan enbart industrilager, så är ingen skillnad.

Crazy Cat är väl perfekt för att locka till sig oss kattälskare.

Men mer seriöst, Mariestad hade väl varit ett bättre val än GW på ölfronten.
Same same but different...
 

Renato

Medlem
Nyhet!

Jag var lite små taggad på att besöka
Pontus. Hat varit utomlands sens innan öppningen. Landar på en vardag på ARN - klockan 17.00, jag tänker vad trevligt. Perfekt till middag och en fin upplevelse. Hos Pontus

Kommer fram så har dom stängt.
Pinsamt av parterna att göra denna satsning och ja usla öppettider vid en premiär månaden. Istället att ha generösa tider i början för att lära känna av marknaden, pulsen, nya delen av ARN. Sen är det så att inte många är där mellan 20:00-21:00, fine då har ni data på det. Även om jag tycker det borde vara öppet tills 22.00

Vill även näven att det är en .huvudstad och även "Skandinaviens huvudstad" också.

Pratat med gänget på super skön ansvarig där, Personen nämnde att Amex har haft ett viktigt möte med Pontus om denna ändringen och det kommer ske en ändring, snarast.

Ser fram emot detta.
 
Toppen