Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Ursäkta vad som kanske är en jättedum fråga för mer vana resenärer. För första gången anländer jag hem till Arlanda med endast handbagage, lagom till middagstid, och det vore helt perfekt att avsluta resan på Pontus-loungen. Men hur gör man egentligen för att komma dit "airside"? Jag har aldrig varit där annat än på avresan. Är det så enkelt som att bara ta sikte på skyltarna som säger "Transfer", snarare än "Baggage" och "Exit", när man landat? Man hamnar inte i någon boardingcard-kontroll då? Jag anländer terminal 5, med Norwegian DY4572 från Prag om det påverkar svaret.

Prag är ju Schengen så du hamnar ju i vanliga T5. Bara låta bli att gå ut och gå till loungen. Ska inte vara någon kontroll

Inser att jag knappt flugit inom Schengen, kliver man alltså av planet och kommer in i samma yta där alla står och väntar vid sina gater för avresa? I så fall är det föredömligt enkelt... och min fråga ännu dummare än jag misstänkte att den var :)

DD4C904D-6EDF-4175-8B1B-3A7A82E926DB.jpeg
Ankpremiär för mig igår. Mycket god rätt och kul med variation på menyn. Saknar dock fortfarande laxsalladen.

Visa bifogad bild 83069

Nu!
Bifogar bilden samt tidigare inlägg for comparison
Så här ser den ut idag. Gött.

Sista jag var där var personalen riktigt otrevlig och brydde sig noll och ingenting om sitt jobb.
Mer eller mindre suckade, pustade och slängde fram maten till en. Man fick känslan av att dom tänkte "Jaha du ska äta gratis".

Okej mat och skönt att sitta lite i lugnet men personalen får steppa upp.

Sista jag var där var personalen riktigt otrevlig och brydde sig noll och ingenting om sitt jobb.
Mer eller mindre suckade, pustade och slängde fram maten till en. Man fick känslan av att dom tänkte "Jaha du ska äta gratis".

Okej mat och skönt att sitta lite i lugnet men personalen får steppa upp.

Varierar väldigt, beror på bemanning? Jag har haft gånger som du beskriver men däremot igår fick jag klart bästa bemötande även om loungen var full och busy. De hade 3 assisterande igår, vissa dagar har jag sett bara en eller två

Toppen