Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Är det bara jag som reagerat på att man bytt kaffeleverantör, från Arvid Nordqvist till Nespresso?

Minns inte när det fanns Apelsinjuice senast.

Jag förstår inte, Nespresso kaffe är det enda jag har fått serverat sedan öppnandet, när jag beställt espresso. Har jag missat något?

Det är bara att fråga efter apelsinjuice, jag får det serverat varje gång.

Last edited:
@FrontX
Bara för dig, beställde jag en apelsinjuice, idag.

655b0d20bdade22fbaa1e5780bcff081.jpg

Last edited:
Är det någont idag mellan 13,00 - 16,30 som har möjlighet att gästa mig i Pontus? Har aldrig varit där då det vore kul o testa. Befinner mig annars i vanliga SAS Guld Loungen.

Är det någont idag mellan 13,00 - 16,30 som har möjlighet att gästa mig i Pontus? Har aldrig varit där då det vore kul o testa. Befinner mig annars i vanliga SAS Guld Loungen.
Detta är inget angrepp på just dig, men jag har aldrig fattat det här med gästningar av okända. Jag betalar 6000 kr per år bl a för förmånen att sitta i en lugn och skön miljö. Ju fler som gästas, desto sämre för mig. Dessutom ökar ju kostnaden för Amex för varje inbjuden gäst, vilket på sikt kan leda till försämringar. Det klagas ofta på detta forum om att det är för lätt att uppnå guldstatus hos SAS. Samtidigt sätts det nästan i system att gästa in personer i loungerna, ofta av samma personer som gnäller. Jag får inte ihop det. Samma meny finns ju att köpa i restaurangen för den som är intresserad av maten, för själva loungen är ingen upplevelse i sig. Handlar det bara om att få saker gratis?

Detta är inget angrepp på just dig, men jag har aldrig fattat det här med gästningar av okända. Jag betalar 6000 kr per år bl a för förmånen att sitta i en lugn och skön miljö. Ju fler som gästas, desto sämre för mig. Dessutom ökar ju kostnaden för Amex för varje inbjuden gäst, vilket på sikt kan leda till försämringar. Samma meny finns ju att köpa i restaurangen för den som är intresserad av maten, för själva loungen är ingen upplevelse i sig. Handlar det bara om att få saker gratis?
Frågan är fri och svaret likaså. Frågar man aldrig så missar man mycket. Har absolut inget emot din ståndpunkt.

Trodde faktiskt att det var en separat loungedel. Då håller jag helt med dig att man kan lyfta på "lädret".

Toppen