Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Här kommer bild på nya menyn. Och dem var stenhårda med alla AMEXkort+boardningkort. Hörde flera fråga efter räkmacka och då var svaret att det kommer rullas på menyn var 3:e? vecka. Skillnaden på nya frukosten skulle vara att det är färdiggjorda frallor.

Attachments

• 29746635_10216165470037395_414189281_o.jpg
    29746635_10216165470037395_414189281_o.jpg
    56,7 KB · Visningar: 465
Tack. Jätte bra med bild.
Har aldrig varit i Pontus eller guld så nu när vi åker i maj så undrar jag just vart vi ska äta.
Har fått för mig att Pontus är finare och bättre än guld, men kan ha fel.

Vid frukosttid är det lite mer jämnt mellan dessa lounger. Högre kvalitet men mindre urval på Pontus som Platinum (Bättre kaffe och juice).
Efter kl 10 skulle jag bara överväga att gå till SAS lounge om det är överfullt i Pontus eller jag är sugen på GT / Whisky.

Vid frukosttid är det lite mer jämnt mellan dessa lounger. Högre kvalitet men mindre urval på Pontus som Platinum (Bättre kaffe och juice).
Efter kl 10 skulle jag bara överväga att gå till SAS lounge om det är överfullt i Pontus eller jag är sugen på GT / Whisky.

Tack. Då får vi köra båda :D
Inte ofta vi kan få möjlighet till det. Så då får det bli sas först och sen ta lite mer på amex.

Ser ju ut som ett lyft och fler alternativ! Även om räkmackan är god, så uppskattar jag verkligen rotation.

Får se vad det blir imorgon! :)

Här kommer bild på nya menyn. Och dem var stenhårda med alla AMEXkort+boardningkort. Hörde flera fråga efter räkmacka och då var svaret att det kommer rullas på menyn var 3:e? vecka. Skillnaden på nya frukosten skulle vara att det är färdiggjorda frallor.

Kontroll av boardingkort - är det nytt? Har aldrig varit med om det. Är ju en bra arrival lounge annars...

Det är fascinerande att så många verkar tycka SAS serverar bättre frukost än Pontus. Själv tycker jag SAS kan jämföras med ett sämre lågprishotell så det måste ses som en bedrift att vara sämre än dom.

Kan hålla med om att SAS frukost inte är den bästa, speciellt äggen, men på något vis har de bättre variation än Pontus. Sist var juicen på Pontus så sur att den brände hål i magen. Det tillsammans med de sura bären till ýoghurten gör att jag kan avstå.

Toppen