Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Tomas E

Medlem
Första besök på popuppen för min del. Blev ett ”3-rätters” smörrebröd. De övriga valen var en vegansk soppa och en caesarsallad. Personalen såg bekant ut.
IMG_6200.jpeg


Beskådade också en annan nyhet: incheckningsautomater i SkyCity, direkt bredvid tåguppgången. Det sparade ett antal steg eftersom man (med incheckade väskor) annars måste gå tillbaka från SAS automater till SAS bag drop. ;) Möjliggör också att utan omväg få ett utskrivet SAS-boardingkort om man siktar på T5D-säkerhetskontrollen.
IMG_6199.jpeg
 

Hachans

Medlem
Första besök på popuppen för min del. Blev ett ”3-rätters” smörrebröd. De övriga valen var en vegansk soppa och en caesarsallad. Personalen såg bekant ut.
Visa bifogad bild 141591

Beskådade också en annan nyhet: incheckningsautomater i SkyCity, direkt bredvid tåguppgången. Det sparade ett antal steg eftersom man (med incheckade väskor) annars måste gå tillbaka från SAS automater till SAS bag drop. ;) Möjliggör också att utan omväg få ett utskrivet SAS-boardingkort om man siktar på T5D-säkerhetskontrollen.
Visa bifogad bild 141592

För kännedom har det gått att checka in på SAS på de flesta automater länge. Så man har sluppit gå till SAS och sen tillbaka ett tag. Jag brukar stanna vid de som är vid Norwegian.
 

mrestes

Medlem
Ska flyga nästa vecka för första gång sedan jag skaffade Platinum. Flyget går 8.25 så det blir frukost. Några åsikter om det är bättre att ta sig till Pop Up, som är lite längre bort från min gate (14) och verkar vara bakom ett Passkontroll när jag tittar på kartan? Eller ska jag gå till Pearl Lounge som ligger lite närmare.
 

Tomas E

Medlem
Ska flyga nästa vecka för första gång sedan jag skaffade Platinum. Flyget går 8.25 så det blir frukost. Några åsikter om det är bättre att ta sig till Pop Up, som är lite längre bort från min gate (14) och verkar vara bakom ett Passkontroll när jag tittar på kartan? Eller ska jag gå till Pearl Lounge som ligger lite närmare.
Amex pop up lounge ligger inte bakom någon passkontroll utan i icke-Schengen-området på pir F. (Efter du passerat passkontrollen måste du gå upp till övervåningen.)
 
Nu e jag inte med. Jag var på popupen i påskas , och gick inte upp någon våning för att nå den. Förbi vanliga stora taxfreeen, fortsatte ut till f-piren och håll höger. Jag vill minnas det satt skyltar med loggan som visade rätt tydligt. Om jag inte missminner mig är det dessutom i gamla "menzies" lokalerna som låg där tidigare. Dock med ett visst jobb nerlagt och flytt av alla bord och stolar och inredning osv. Jag käkade cecarsalladen och tomatsoppan som var supergod. Sen lite soffhängi dom två sofforna längst bak. Det hade varit skönt med några stora fåtöljer och chilla i, men kanske finns på andra sidan häcken ( centurion ) , annar är det juh 1h kanske 1,30 man käkar lite, landar, tar en pilsner, en avec till kaffet, och myser till lite extra innan man hoppar på sitt ryanair plan för 120 spänn på en weekend =)
 

Tomas E

Medlem
Nu e jag inte med. Jag var på popupen i påskas , och gick inte upp någon våning för att nå den. Förbi vanliga stora taxfreeen, fortsatte ut till f-piren och håll höger.
Är det mitt inlägg du kommenterar? Jag håller med om vägbeskrivningen du ger. Det jag skrev inom parantes är var man hamnar om man går igenom passkontrollen (vilket man alltså inte ska göra för att ta sig till Amex pop up lounge, och dessutom bör man inte släppas igenom utan biljett åt rätt håll), eftersom frågeställaren hade tittat på kartan över Arlanda och missförstått detta. Uppenbarligen uttrycker jag mig obegripligt.
 
Är det mitt inlägg du kommenterar? Jag håller med om vägbeskrivningen du ger. Det jag skrev inom parantes är var man hamnar om man går igenom passkontrollen (vilket man alltså inte ska göra för att ta sig till Amex pop up lounge, och dessutom bör man inte släppas igenom utan biljett åt rätt håll), eftersom frågeställaren hade tittat på kartan över Arlanda och missförstått detta. Uppenbarligen uttrycker jag mig obegripligt.
Nej då , jag är känd för att fatta fel. Fråga min chef och min fru. =)
 

Sir Lemon

Medlem
Är det mitt inlägg du kommenterar? Jag håller med om vägbeskrivningen du ger. Det jag skrev inom parantes är var man hamnar om man går igenom passkontrollen (vilket man alltså inte ska göra för att ta sig till Amex pop up lounge, och dessutom bör man inte släppas igenom utan biljett åt rätt håll), eftersom frågeställaren hade tittat på kartan över Arlanda och missförstått detta. Uppenbarligen uttrycker jag mig obegripligt.
Det blev nog så den här gången. ;)
 
Toppen