Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Okej, det förändrar situationen lite. Dock är det minst lika problematiskt då det bryter mot AmEx villkor - som kortmedlem får man inte låna ut sitt kort, inte ens till sin partner.

Så oavsett hur du vänder och vrider på det - det är inte OK att någon annan än din fru använder hennes kort.

Dem kan ju iaf kolla upp att.vi har samma efternamn, hennes namn står på kortet och.eem kan jämföra mitt pass. Vi har ett ovanligt efternamn så chansen att jag hittat kortet är enormt liten

Dem kan ju iaf kolla upp att.vi har samma efternamn, hennes namn står på kortet och.eem kan jämföra mitt pass. Vi har ett ovanligt efternamn så chansen att jag hittat kortet är enormt liten
Jo, men det hjälper inte mot att du bryter mot AmEx regler för hur kortet får användas...

Känns ju lättare att försöka få amex att göra något innan. För 115 kr i veckan tycker man ju att de kan "skriva upp dig på listan" eller motsvarande. Att du har tillgång till din frus kort visar ju inte att du har ett kort, vilket är vad du vill bevisa. Särskilt då du ska gästa in någon annan.

Frågan blir ju alltid - hur långt skall en tredje part - i det här fallet Pontus Amex Lounge - sträcka sig/kolla upp/lägga tid och personal på att försöka fixa ÅT dig?

Är man själv tillräckligt intresserad av förmånerna kan man ansöka om ett extrakort direkt när man ansöker om huvudkortet. Att man sent omsider ansökt om ett kort faller ju enbart tillbaka på en själv. Hur långt skall andra gå för att ändå fixa och "rätta till" ens egna tillkortakommanden?

Där du rimligen bör ställa frågan, om den nu skall ställas överhuvudtaget, är direkt till den part med vilken du har ett avtal - i det här fallet Amex. Att gå och besvära personalen i Pontus loungen med krångliga historier, det tycker i varje fall jag känns över gränsen.

Ni drar det här jävligt långt. Jag har aldrig påstår att jag skulle ah kortet av misstag.

Jag går fram med helt Öppna kort och ställer frågan.
Jag har aldrig begärt att dem ska kolla upp någonting över huvud taget. Dem får jättegärna säga nej direkt, inte mig emot.

Ni verkar bli så upprörda över att jag tänkt tanken att ställa frågan.

Toppen