Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Är helt säker på att jag sett någon post om att ta sig en räkmacka på Pontus även om man har avgång från terminal 2. Om någon har länk till denna info eller kan berätta hur man går tillväga skulle jag bli mycket glad!
Jag gjorde detta på nyårsafton och det finns lite info i min rapport. Gjorde security på T2 och tog sedan bussen till T5.
Nyårsresa 2017 till Galleries First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Räkna med att du behöver åtminstone 30 minuter för resan tillbaka till T2 sen så det inte blir tråkigheter.

Jag lyckades till slut få min räkmacka, men transferbussen från T2 var lite av en shambles.

Helt oskyltat var bussen går ifrån - personal verkade ovetande om bussens existens och kom efter en stund på att någon postat kartan här - tack! Sen ca 15 minuters väntan (trots att paddan som visade tid sa att den skulle komma inom 10) på iskall buss som tog nära 10 min till F5 (insåg att 10C nog är någon närmre). Nu står jag och väntar på transferbussen tillbaka till tvåan. Har gott om tid, men än så länge har jag väntat ca 10 minuter.

In conclusion. Räkmackan och servicen på Pountus är bra, men frågan är om det är värt det om man avgår från annan terminal. Idag hade jag massor av tid, men andra gånger skulle jag nog skippa sightseeingen kring startbanan.

Attachments

• EEB7B1F6-2D16-4C09-9EE6-7D93963DC584.jpeg
    EEB7B1F6-2D16-4C09-9EE6-7D93963DC584.jpeg
    75,4 KB · Visningar: 404
Jag lyckades till slut få min räkmacka, men transferbussen från T2 var lite av en shambles.

Helt oskyltat var bussen går ifrån - personal verkade ovetande om bussens existens och kom efter en stund på att någon postat kartan här - tack! Sen ca 15 minuters väntan (trots att paddan som visade tid sa att den skulle komma inom 10) på iskall buss som tog nära 10 min till F5 (insåg att 10C nog är någon närmre). Nu står jag och väntar på transferbussen tillbaka till tvåan. Har gott om tid, men än så länge har jag väntat ca 10 minuter.

In conclusion. Räkmackan och servicen på Pountus är bra, men frågan är om det är värt det om man avgår från annan terminal. Idag hade jag massor av tid, men andra gånger skulle jag nog skippa sightseeingen kring startbanan.
När jag gjorde detta tog det 5 minuter innan bussen kom och hämtade mig på T2 och gick av vid 10C, bättre än att åka till F-piren.
Tillbakavägen fick jag vänta ca 15 minuter på en buss.
Om jag ska göra detta så vill jag nog ha minst 1,5h till boarding då man får räkna med att transfer tar åtminstone 30 minuter. Mindre än 1h tycker jag inte det är värt att dra över till T5 om man nu inte är väldigt sugen på en räkmacka.

Jag har åkt T2-T5 typ fyra ggr. Aldrig tagit mer än 10 minuter. Åkt ungefär lika många ggr T4-T5. Aldrig mer än 10 minuter där heller. Kanske har haft tur. =)

Håller med om att personalen på T2 verkligen inte verkar veta något om bussen. Första gången jag skulle prova fick jag leta länge och väl innan jag hittade.

När jag gjorde detta tog det 5 minuter innan bussen kom och hämtade mig på T2 och gick av vid 10C, bättre än att åka till F-piren.
Tillbakavägen fick jag vänta ca 15 minuter på en buss.
Om jag ska göra detta så vill jag nog ha minst 1,5h till boarding då man får räkna med att transfer tar åtminstone 30 minuter. Mindre än 1h tycker jag inte det är värt att dra över till T5 om man nu inte är väldigt sugen på en räkmacka.
Man börjar ju på T5 om man kan, meningslöst att gå in på T2 först såvida man inte måste checka in bagage. 1.5h är nog en bra måttstock iallafall. Jag kom igenom Fasttrack på T5 med BA Business biljett (och BASilver) i BA-appen (online checkin)

Tänkte testa denna som arrival lounge nästa vecka. Har aldrig besökt den tidigare. Hur är det med boardingkort? Har någon fått visa det, eller vill de bara se kreditkortet?

Försenat flyg från terminal 4 gjorde att jag passade på att genomföra första besöket i loungen genom att ta bussen. Nackdelen är när man ska ta sig till 4an igen.

Loungen i sig är en trevlig upplevelse med god mat. Flyger dock mest från terminal 4 och oklart om det är lönt att ta sig till 5an varje gång.

Toppen