Utifrån utvecklingen på SAS MC och Amex MR antar jag att SAS vill ha bättre betalt för poängen. Jag killgissar att förmånerna kommer tillbaka vid nästa prishöjning på Elite.
Speciellt dåligt att det marknadsfördes i samband med uppgraderingskampanjen som gällde fram till 31/12, för att sedan ta bort förmånen från januari.Amex kunde ju ha förvarnat om att SAS Amex Elite inte längre har Lounge on the go som förmån. Erfor detta helt överraskande när jag skulle hämta ut en frukostpåse. Kul så länge det varade.
Jag har ingen skärmdump men försöker hitta tag på Amex ang. detta.Är det mån som har en skärmdump där det står att On the go bara var ett tidsbegränsat erbjudande som gällde till 221231? Amex hävdar detta. Jag tänker att det hängde egentligen ihop med Pontus in the air och att de skulle stängt 221231 men att restaurangen nu är öppen ett tag till.
AmEx klagomålshantering påstår att ändring av villkoren kan förekomma och har mellan raderna erkänt att marknadsföring av uppgraderingen med lounge on the go var olyckligt. Det har varit några vändor på telefon och mejl men nu har jag fått kompensation som jag är nöjd med.Det står i medlemsvillkoren att Amex ska meddela medlemmet om kortförmånerna förändras. Står också att kortflrmåner regleras i separata villkor.
Finns villkor för 2-4-1, försäkring, osv., men inget för Pontus.
Kan det vara så att det är ingen officiell förmån på något sätt? Ska skicka iväg en fråga till Amex om de har villkoren för Pontusbesök, kanske de har nåt som inte finns på webben.
Vad fick du för kompensation?AmEx klagomålshantering påstår att ändring av villkoren kan förekomma och har mellan raderna erkänt att marknadsföring av uppgraderingen med lounge on the go var olyckligt. Det har varit några vändor på telefon och mejl men nu har jag fått kompensation som jag är nöjd med.
Jag fortfarande tycker de inte gjort detta snyggt, reklam och sen försöker neka allt, men jag lägger ner jagandet i alla fall.