FrequentFlyer68
Medlem
Någon ny erfarenhet gällande detta? Jag har Amex Elite. Jag är nöjd med kortet men börjar tycka att avgiften är väl hög. Någon som lyckats sänka?
Nej, ingen som lyckats få sänkt årsavgift på väldigt många år nu.Någon ny erfarenhet gällande detta? Jag har Amex Elite. Jag är nöjd med kortet men börjar tycka att avgiften är väl hög. Någon som lyckats sänka?
Amex har som sagt blivit hårdare på allt. De vill ju fortfarande att det ska vara "premium" och inte ett kort man skaffar och säger upp stup i kvarten.Efter att ha tjänat upp poäng under 3-4 år och ett extra hårt år för att få en 2-4-1 (är väldigt snål av mig, jagar kuponger i matbutik osv, kanske inte den bästa kombon för att vara en Eurobonus-jägare) med därefter följande extrema svårigheter att boka en resa så orkade jag inte betala 1200 kr/år för Premium-kortet och ringde för att säga upp det. Det fanns dock en liten del av mig som hoppades på att de skulle erbjuda mig att stanna kvar till en lägre kostnad då det kanske skulle vara värt det då. Kommer fram, ber om att säga upp mig, på frågan om varför berättar jag att det är för dyrt och representanten svarade omedelbart därefter "Då var det uppsagt". Något förvånad då jag aldrig varit med om det tidigare hos andra företag men baserat på denna anekdot blir svaret nej, det går inte att hota om uppsägning.
Efter att ha tjänat upp poäng under 3-4 år och ett extra hårt år för att få en 2-4-1 (är väldigt snål av mig, jagar kuponger i matbutik osv, kanske inte den bästa kombon för att vara en Eurobonus-jägare) med därefter följande extrema svårigheter att boka en resa så orkade jag inte betala 1200 kr/år för Premium-kortet och ringde för att säga upp det. Det fanns dock en liten del av mig som hoppades på att de skulle erbjuda mig att stanna kvar till en lägre kostnad då det kanske skulle vara värt det då. Kommer fram, ber om att säga upp mig, på frågan om varför berättar jag att det är för dyrt och representanten svarade omedelbart därefter "Då var det uppsagt". Något förvånad då jag aldrig varit med om det tidigare hos andra företag men baserat på denna anekdot blir svaret nej, det går inte att hota om uppsägning.