Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

Efter att ha pratat med dom visar det sig mycket riktigt att jag fått in en betalning en dag försent av någon anledning. Dom krediterar räntan och allt fixar sig. Troligen mitt eller min bank Nordeas fel då. Deras system är tydligen automatiskt

Kan rekommendera e-faktura förinställd på hela beloppet, så slipper man skriva av fel också
Och med "autobetalning" eller vad nu aktuell bank kallar det så behöver man i normalfallet, det vill säga när allt stämmer, inte göra ett smack mer än kontrollera fakturan. Själva betalningen sköter sig självt som den ska.

Eventuella diskusioner kring om autobetalning är guds gåva till mänskligheten eller djävulens påfund hoppar jag gärna över då det har diskuterats rätt ofta. :)

• Gilla
Reactions: ekf
Beror lite på när du la in betalningen. Om en BG-betalning signeras före 09:45 hos Nordea kan den vara mottagaren tillhanda samma dag.
Ja, klockan 10.00 gör bankerna sin stora dagliga körning.

Lättast är dock att sätta förfallodatum rätt i rutan så kommer det vara inne rätt dag, så slipper man fundera på vad klockan är och vilket datum det är.

Toppen