Hej!
Behöver lite råd och då vändar man sig alltid hit för svar
Sitter idag på ett SAS mastercard premium som jag använder dagligen för Eurobonus poäng.
Nu är dock fallet att min sambo flyttat till USA för jobb och jag kommer åka dit varannan månad ungefär.
Vi kommer även göra lite inrikes resor i USA med flyg då under 2024.
Tänkte försökte maxa detta genom smart val av kort.
Tänkte jag sänker mitt MC premium till vanligt sas MC kort för att ha lägre kostnad för det för det kommer bli som ett backup kort ifall amex inte accepteras.
Skaffa SAS amex premium för vi kommer lätt upp i 150k för 2-4-1 voucher.
Utöver detta skaffa Amex gold för lounge access främst USA men även bitvis Europa.
Finns det ett bättre upplägg för att maxa in antal EB genom mina US-SE flygningar(samt våra övriga resor)
Tack på förhand.
/Oscar
Behöver lite råd och då vändar man sig alltid hit för svar
Sitter idag på ett SAS mastercard premium som jag använder dagligen för Eurobonus poäng.
Nu är dock fallet att min sambo flyttat till USA för jobb och jag kommer åka dit varannan månad ungefär.
Vi kommer även göra lite inrikes resor i USA med flyg då under 2024.
Tänkte försökte maxa detta genom smart val av kort.
Tänkte jag sänker mitt MC premium till vanligt sas MC kort för att ha lägre kostnad för det för det kommer bli som ett backup kort ifall amex inte accepteras.
Skaffa SAS amex premium för vi kommer lätt upp i 150k för 2-4-1 voucher.
Utöver detta skaffa Amex gold för lounge access främst USA men även bitvis Europa.
Finns det ett bättre upplägg för att maxa in antal EB genom mina US-SE flygningar(samt våra övriga resor)
Tack på förhand.
/Oscar