Senaste nytt

Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng

FFS

Medlem
Jag hade inte kryssat i opt-in för mail.
Chatten säger bara att det inte går att bli tillagd... men att jag får alla erbjudanden nu när jag gjort opt-in. Jag vet inte vad jag ska säga. Har haft kortet i 7år, kan tycka att de kan vara lite flexibla
Idag gick det bättre. Efter att jag refererat till att bekanta i samma sits fått hjälp tack vare förändrad policy blev jag lovar mail inom 24h. Härligt med tvära kast - tur att det finns bra statistik från BC
 

Axxo

Medlem
Frågan har säkerts lyfts men gäller spenden via billhop?

Följande debiteringar på ditt kort räknas därför inte: Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, medlemsavgift för kortet, tillkommande hanteringsavgifter eller liknande avgifter, återbetalade transaktioner samt avgifter och kostnader vid försenad betalning. Ej heller transaktioner som betalas via tredje part.
 

Doctor-X

Medlem
Frågan har säkerts lyfts men gäller spenden via billhop?

Följande debiteringar på ditt kort räknas därför inte: Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, medlemsavgift för kortet, tillkommande hanteringsavgifter eller liknande avgifter, återbetalade transaktioner samt avgifter och kostnader vid försenad betalning. Ej heller transaktioner som betalas via tredje part.

Svar enligt tidigare inlägg:
Pratade precis med kundtjänst, och de bekräftar att köp via t.ex. Billhop och Betala är bonusgrundande i vanliga fall och så även i detta fall.
Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

JohanGE

Medlem
Frågan har säkerts lyfts men gäller spenden via billhop?

Följande debiteringar på ditt kort räknas därför inte: Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, medlemsavgift för kortet, tillkommande hanteringsavgifter eller liknande avgifter, återbetalade transaktioner samt avgifter och kostnader vid försenad betalning. Ej heller transaktioner som betalas via tredje part.
Fråga @McFace, han har svar på det mesta. Om inte, så dubbelkollade jag med kundtjänst. All good.
 
Jag har också lyckats regga mig i efterhand med hjälp av chatten, inga som helst problem.

Vidare så fick jag även bekräftat från supporten att man även kan tillgodoräkna sig spenden från additional card samt extrakort. Frågan gällde om det gick att använda sitt additional card för spend då extrakortet inte verkade gälla. Fick nedan svar.


Amex kundsupport via email:
Hej hhammarstrand!



Det gäller för båda dina kort, samt eventuella extrakort som är kopplade till kontot



Ha en fin dag!



Med vänlig hälsning,



Namn på avsändare | Titel på avsändare

GLOBAL SERVICES GROUP - CUSTOMER ENGAGEMENT NETWORK NORDIC

AMERICAN EXPRESS
O: +46 (0) 771-29 56 00 | E: kundservice@aexp.com
 

Maja

Medlem
Jag har också lyckats regga mig i efterhand med hjälp av chatten, inga som helst problem.

Vidare så fick jag även bekräftat från supporten att man även kan tillgodoräkna sig spenden från additional card samt extrakort. Frågan gällde om det gick att använda sitt additional card för spend då extrakortet inte verkade gälla. Fick nedan svar.
Märkligt, jag fick via chatten klart besked att alla extrakort som var kopplade till kontot inte räknades in i spenden.
 
Någon som fixade det genom chatten igår som fått det utlovade bekräftelsemailet? Pratade med dem i går förmiddag men har inte fått något ännu.
 
Toppen