Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Hur tänker de när det gäller dessa 20.000 EB poäng och 3 mån fritt?
Får man poängen efter 3 mån el direkt Förlorar man de bara ifall man inte får vidare med kortet?
Har säkerligen missat mkt i tråden och ber om ursäkt om jag tar upp gammal fråga.
Poängen dras tillbaka. Jag fick 2.x20.000 en gång, efter någon vecka drogs de felaktiga poängen tillbaka. Vet att det är många som inte fått tillbakadragna, men visst tar de tillbaka poäng om det blivit fel. Inget jag påtalat, spelade ingen roll för mig då jag redan kvalat till diamond när de kom... Samma sak för Lorden, tror till och med han fick 3x20.000, de felaktiga drogs tillbaka. Inget som påtalades, det skedde automatiskt vilket är bra.

Ansökte 18/1, godkänd ansökan samma dag, mottog och aktiverade kort 21/1. Kvalificering går ut 28/2 - när bör jag ta kontakt om jag inte får poängen?

Jag ansökte strax efter nyår och har fortfarande inte fått varken poäng eller kort. Extrakortet som jag beställde till min sambo kom dock igår, lite mystiskt men väntar ett tag till. Eftersom sambons kort har kommit borde ju ansökan vara godkänd och klar i alla fall.

Hej!

Signade upp på Amex elite för en vecka sedan och behöver välkomstpoängen för att nå EBG. Har intjänandeperiod 1 mar-28 feb. Jag borde hinna få mitt kort godkänt till sista feb, det skulle från idag ta en vecka till enligt supporten. Dock undrar jag om det är någon här som kan säga om jag redan är rökt på mitt EBG och att välkomstpoängen räknas från ett senare datum (supporten kunde inte svara tydligt...)?

Hej!

Signade upp på Amex elite för en vecka sedan och behöver välkomstpoängen för att nå EBG. Har intjänandeperiod 1 mar-28 feb. Jag borde hinna få mitt kort godkänt till sista feb, det skulle från idag ta en vecka till enligt supporten. Dock undrar jag om det är någon här som kan säga om jag redan är rökt på mitt EBG och att välkomstpoängen räknas från ett senare datum (supporten kunde inte svara tydligt...)?
Fel tråd, denna tråd du ska skriva i och även förslagsvis läsa.

Det är olika, ibland går det snabbt ibland flera månader.
Jag har varit med om båda, en gång direkt efter godkänt, nästan samtidigt som kortet kom hem. En annan gång flera månader då sas och amex skyllde på varandra

Toppen