Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

RonnieK

Medlem
För mig tog det två månader (och ett telefonsamtal) från att jag blev godkänd tills att 20.000 poäng kom in på EuroBonus. Tyvärr syns inte heller denna transaktion på sas.se mer än att baspoängstapeln hade ökat. En liten varning till den som är beroende av poäng snabbt för att gå upp i nivå mao.
 

Tjaeng

Medlem
Oj, har helt missat att svara här. Det löste sig, poängen trillade in på dagen ett år efter att jag beställde kortet, ej ett år efter första fakturan.
 

TomJ

Medlem
Samma här. Ansökte i början av Augusti som sagt och fick efter lite påstötningar in poängen runt den 18e september.
 

Vikening

Medlem
Ansökte 19/9, Amex tog kreditupplösning 20/9. Statuspoängen trillade in 21/9. Jag var ny kund hos Amex.
Kanske har de fått ordning på processen nu? Jag har dock ännu inte fått något meddelande om att min ansökan blivit godkänd.
 

Canadien

Medlem
Ansökte 19/9, Amex tog kreditupplösning 20/9. Statuspoängen trillade in 21/9. Jag var ny kund hos Amex.
Kanske har de fått ordning på processen nu? Jag har dock ännu inte fått något meddelande om att min ansökan blivit godkänd.
Så var det även för tre år sedan, men de verkar ha haft en svacka nu, framförallt med krediteringen året efter. En bidragande faktor är säkert också att Eurobonus är dåliga på att visa dessa poäng i diverse kontoutdrag online, så en del kan ha fått sina poäng men de syns inte annat än på poängstapeln.
 
Sökte och fick kortet nu i september, men har inte fått några statuspoäng än.
Har även värvat en premium som fått kortet men jag har inte fått värvningsbonusen än heller.
 

FF#1

Medlem
Bakdateras Baspoängen?

Har en kompis som vi just upptäckte att han har 31500 baspoäng och 31 sas flygningar med en period som går ut sista September.
Enligt inlägget ovan så låter det som att man inte hinner få baspoängen om man tecknar ett Elite i dag?
 

RonnieK

Medlem
Bakdateras Baspoängen?

Har en kompis som vi just upptäckte att han har 31500 baspoäng och 31 sas flygningar med en period som går ut sista September.
Enligt inlägget ovan så låter det som att man inte hinner få baspoängen om man tecknar ett Elite i dag?
Jag kan bara svara för mig själv - ansökan godkänd 06/30 och poäng in 08/28. Mina poäng daterades till den dagen de kom in på kontot.
 
Toppen