Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

har varit i en liknande situation. Ansökte om kortet sent November 2014 för första gången.
Fick 20000p omgående, kortavgiften fakturerades i December.
Var orolig ringde och undrade inför kortet skulle förnyas och ny årsavgift betalas.
Har både 2015 och 2016 fått statuspoängen i november och kortavgiften i December.

Hej,

Överväger Amex elite och endast använda mit mastercard som komplement.

Situation
Har 50k statuspoäng till idag

Har bokade resor som ger ungefär 20k statuspoäng innan min intjäningsperiod går ut 30 april.

Vad kan jag utläsa ur tidigare situationer så kan man ibland få sina 20k poäng innan en intjäningsperiod går ut och ibland efter, självklart beroende på när man söker.

Min fråga är nu:

Om jag ansöker om ett Amex elit nu verkar det troligt att jag först får mina statuspoäng i juni och därigenom först till kommande års intjäning?

Vill gärna veta säkert för att inte "slösa" de 20k poäng på att nästan nå Diamond..

Tack

Hej,

Situation

Har bokade resor som ger ungefär 20k statuspoäng innan min intjäningsperiod går ut 30 april.

Vad kan jag utläsa ur tidigare situationer så kan man ibland få sina 20k poäng innan en intjäningsperiod går ut och ibland efter, självklart beroende på när man söker.

Min fråga är nu:

Om jag ansöker om ett Amex elit nu verkar det troligt att jag först får mina statuspoäng i juni och därigenom först till kommande års intjäning?

Vill gärna veta säkert för att inte "slösa" de 20k poäng på att nästan nå Diamond..

Tack
Ansöker du nu så bör du få poängen under april

Hej,

Situation

Min fråga är nu:

Tack

Om du kommer upp i EBG utan Elite kan du lika gärna vänta till nästa period. Finns såklart undantag. Kommer du uppnå EBG/EBD varje år utan hjälp av Elite så spelar det ingen större roll. Om du har stora investeringar/köp du måste göra och kommer ha ett stort poängtapp om du har ett premium kan man också fundera på läget.

Hej,

Min kvalificeringsperiod är 1 Sep till 31 Aug. Går i tankarna på att gå från Amex Premium till Elite. Om jag skaffar Elite kommer jag hamna på EBG direkt så jag antar att det är bäst för mig att vänta till 1 Sep med att ansöka till Elite?

Kontentan är väl att det är bättre för mig att bli EBG efter 1 Sep än innan 1 Sep?

Hej,

Min kvalificeringsperiod är 1 Sep till 31 Aug. Går i tankarna på att gå från Amex Premium till Elite. Om jag skaffar Elite kommer jag hamna på EBG direkt så jag antar att det är bäst för mig att vänta till 1 Sep med att ansöka till Elite?

Kontentan är väl att det är bättre för mig att bli EBG efter 1 Sep än innan 1 Sep?

Beror på. Kommer du upp i EBG under denna period? Gör du det varje år?

Hej,

Kanske missförstår men kan du bli det nu är det väl ypperligt? Du får ju 20000 poäng varje år och i ditt fall ingen risk att bli utan år 2.

Kanske missförstår men kan du bli det nu är det väl ypperligt? Du får ju 20000 poäng varje år och i ditt fall ingen risk att bli utan år 2.
Lyckas inte redigera... Dessutom gäller ju din guldstatus du tjänar in detta intjänandeår även för nästa år. :)

Hej,

Fördelen om du blir det nu är ju att du direkt kommer få 25% bonus på dina resor med SAS. Du kommer ha guldet till och med 31 november 2018 om du inte lyckas att återkvala. Jag skulle säga att det är ett ypperligt tillfälle att skaffa Amex Elite om du vill nå guld nu istället för att vänta till du flugit ihop poängen senare under perioden. Varje år får du ju 20k nya baspoäng för elite kortet och det är bara positivt att de kommer mitt i året istället för precis vid ditt medlemsår då det riskerar att hamna på fel sida ibland.

Toppen