Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Jag har ringt och frågat och de kan se vilka dagar de triggar statuspoäng och om de går igenom. I år fick jag manuellt efter kreditera 20 000 för det gamla elite betalkortet.

Jag behöver 16.800 poäng innan 31/12 för att behålla diamond. Har idag amex premium och har kommit fram till att billigaste sättet att behålla status är att byta till Elite. Får man poängen i samband med att man får kortet, eller hur funkar det? Borde kanske gjort det här tidigare, men ett par oväntade jobbresor gjorde att 90k är inom räckhåll.
Det kan hinnas. Jag fick mina statuspoäng samma dag jag fick kortet i handen, vilket går snabbt om man är kund sedan tidigare.

AMEX Platium Reseförsäkring är en bluff ! mycket snack om fördelen med Platium men i verkligheten avsäger AMEX sig avtalet mellan kund och försäkring genom omöjliga villkor, du är helt utelämnad till AXA försäkring som har villkor som är totalt obegripliga när en eventuell skada inträffar. Var obs. Är 6.600 SEK värt ett P kort ? svar NEJ.Amex kund sedan 1992, Avslutar nu AMEX

AMEX Platium Reseförsäkring är en bluff ! mycket snack om fördelen med Platium men i verkligheten avsäger AMEX sig avtalet mellan kund och försäkring genom omöjliga villkor, du är helt utelämnad till AXA försäkring som har villkor som är totalt obegripliga när en eventuell skada inträffar. Var obs. Är 6.600 SEK värt ett P kort ? svar NEJ.Amex kund sedan 1992, Avslutar nu AMEX
Vilken typ av skada gäller det?
Om du beskriver det faktiska ärendet så finns här många med erfarenheter som kan komma med tips

Jag har bara nyttjat försäkringen en gång när min väska kom på villovägar i 2 dagar. Var inga problem att handla kläder för 4000 kronor. De har även strukit några debiteringar när jag köpt en tjänst som inte levererats så att jag själv slipper driva det vidare.
Vore intressant att höra vad det är som du inte fått ut på försäkringen.

Jag är jättenöjd med Amex!
När Hilton Miami Bentley debiterade för mycket i somras och krånglade med återbetalning - ett samtal till Amex och hela debiteringen ströks. När EWR stängdes 15 juni (Unitedplanet som gled av landningsbanan) fick jag såväl hotell som extra kläder betalda av Amex/Axa.

Berätta gärna vad som har hänt och vad du anser dig ha rätt till ersättning för. Själv är jag strålande nöjd!

KNIV rånad mitt på dagen i Spanien, Costa Del Sol. Polis och full action. Allt som försäkringen kräver levererat men, AXA = AMEX gör allt först komma undan. VAR OBS. PÅ AMEX FÖRSÄKRING !!

KNIV rånad mitt på dagen i Spanien, Costa Del Sol. Polis och full action. Allt som försäkringen kräver levererat men, AXA = AMEX gör allt först komma undan. VAR OBS. PÅ AMEX FÖRSÄKRING !!
Jag upplever dina inlägg högst onyanserade och du upplevs som en Alarmist. Skriv istället lungt och sansat vad som är problemet. Ingen blir hjälpt av inlägg som ”VARGEN KOMMER” utan att få veta vad det handlar om i detalj. Sådana inlägg ses snarare som smutskastning eller att skribenten själv haft en felaktig förväntning av produkten.

Om du verkligen vill nå ut och varna om en brist i försäkringen, skriv då i klartext så att alla kan skaffa sig en egen åsikt.

Last edited:
Toppen