Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Amex har nu under min senaste kvalificeringsperiod lyckats ge mig status poäng inte bara en, två utan tre gånger. Ska vi chansa på att jag inte kommer få några poäng under nästa period precis som perioden innan? :D

upload_2018-10-13_8-12-49.png

upload_2018-10-13_8-13-18.png

upload_2018-10-13_8-13-4.png

Sitter i ett litet dilemma min period går ut 31a januari är guld idag men behöver mina baspoäng för att förlänga guldet. Min årsavgift debiteras kontot den 11e januari enligt kundtjänst och förra året kom statuspoängen in 18e januari. Året innan det, kom de 17e januari så borde väl fungera. Funderar dock på om jag ska ringa de och säga upp kortet och skaffa det på nytt nu i november så poängen börjar komma in med lite marginal och att man inte behöver känna sig stressad. Är detta a big nono eller om man förklarar för amex hur det ligger till och att det är en engångshändelse så är det ok?

Du kan alltid prova att söka ett kort, om de inte vill ha dig som kund kommer du få avslag. Väldigt enkel och smärtfri process överlag!

Hjälpte en vän att ansöka om Amex Elite. Detta gjordes den 21/10 och kortet kom ca en vecka senare. De 20.000 statusgrundande poängen behövs för att bumpa till EBG och brytdatum för Eurobonusår är 30/11. Det har gått tre veckor drygt och inga statuspoäng än. Det är två veckor kvar till brytpunkt. Ska man sitta still i båten och vänta eller kontakta Amex? Är det lönt? Hur långt efter ansökan borde/brukar poängen trilla in?

Hjälpte en vän att ansöka om Amex Elite. Detta gjordes den 21/10 och kortet kom ca en vecka senare. De 20.000 statusgrundande poängen behövs för att bumpa till EBG och brytdatum för Eurobonusår är 30/11. Det har gått tre veckor drygt och inga statuspoäng än. Det är två veckor kvar till brytpunkt. Ska man sitta still i båten och vänta eller kontakta Amex? Är det lönt? Hur långt efter ansökan borde/brukar poängen trilla in?

Jag fick in poängen en vecka efter godkänd ansökan så det är nog en bra idé att kolla med kundservice.

Toppen