Senaste nytt

AmEx - deras tid är förbi, men det gäller kanske alla kort?

Ja vad skall jag säga, jag önskar er alla lycka till - jag har inte varit direkt aktiv på detta forum, och nu minns jag varför.

Du hoppades på ryggdunkningar och när du inte får det svar du ville ha så gör du ett spektakel av forumet inte har något värde för dig och att du ska minsann lämna stället.

Det här är den typen av beteende jag brottas med min 6-åring om.

Du hoppades på ryggdunkningar och när du inte får det svar du ville ha så gör du ett spektakel av forumet inte har något värde för dig och att du ska minsann lämna stället.

Det här är den typen av beteende jag brottas med min 6-åring om.

Forumet har inget värde för honom. Resultat: Han lämnar

Kortet är helt värdelöst för honom. Resultat: Han fortsätter att betala 30k

Ja, här blir jag lite kluven hur människor agerar. Klart är att man inte är helt konsekvent i sina handlingar.

Amex får ju "lojala" Centurion kunder genom att lägga en signing avgift på kortet - det är nog inte många nyblivna centurion kunder som säger "nä nu säger jag upp kortet." efter att de betalat 35k i anslutningsavgift. Dock så länge man får automatiskt får EBG med Centurion så kan man räkna hem avgiften på 35k (45 flighter x 800kr = 36000). Sen flyger man så minskar ju det värdet.

Kollar man på experience appen är det mycket event för centurion medlemmar - med events, konserter och AW (Thomas Stenström den 20e och någon AW med SMEG den 15e). Dock väldigt Sthlm centrerat - jag tror att det som Centurion var för ett par års sedan var något annat med personligare service och internationella gemensamma förmåner. Detta är ett minne blott - mitt platinum är ju samma sak - själv använde jag "Dining Experience" i både NYC och Paris vid flera tillfällen där man kunde få champagne och gratis desserter även om man inte hade ett franskt eller amerikanskt kort.

Nu är korten mer lokala där man urskiljer sin ganska mycket i pris, utbud, och möjligheter - men vi konsumenter måste kommentera och utrycka missnöje och nöje så att AmEx vet vad vi vill ha. Poängsökare har givits möjligheten att ha ett Eurobonuskort, lifestyle har Vanilla korten - tror att vi kommer se just mer av denna renodlingen.

Jag ser att Fredrik har gått vidare inom Amex. Philip Trocmé, tidigare marketing direktör Nordics, har tagit över som Nordenchef.

Intressant se om han har några nya ideér? Mest varit försämringar 2021-22. Höjda kortavgifter, avvecklat MR program ( värdemässigt), 30p/100kr borta med SAS köp på brandade korten och försämrade villkor generellt med sign-up bonusar för att nämna några försämringar fritt ur minnet.

Lite restaurangföda har tillkommit men generellt sämre produkter samtidigt som SEB satsar. Som sagt intressant se nu om vi får något nytt. God jul också alla BC vänner!

Toppen