Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

bvs

Medlem
Så jag anmälde intresse för Centurion för ca6 veckor sedan men har inte hört ngt så antar kört? Lite besviken med tanken på väldigt hög lön idag men låg(ca 30’ /månad) då det är pandemi och jag är riskgrupp och inte kunnat resa etc. Några andra tips? Jag köpte tex F1 resa, flyg F med EK samt hospitality innan jag sökte men gjorde ingen skillnad


Jag fick min invite i september förra året och då låg jag på runt 100k i månaden i snitt fördelat mellan Elite och Platinum för året. Hade kommit upp i två vouchers på Elite och två bonusnivåer på Platinum.

Hur urvalet går till vet bara Amex själva, vi andra kan bara gissa. Att man har hög lön kvittar förmodligen om man inte spenderar, de gör ju ingen ny upplysning om du inte ansöker om ett kort (vilket intresseanmälan inte är). Att du just köpt en biljett i First vet de nog inte heller utan mest att du köpt biljetter från EK som kostade mycket (om du inte gått via Amex resebyåra).
 

Tjaeng

Medlem
Så jag anmälde intresse för Centurion för ca6 veckor sedan men har inte hört ngt så antar kört? Lite besviken med tanken på väldigt hög lön idag men låg(ca 30’ /månad) då det är pandemi och jag är riskgrupp och inte kunnat resa etc. Några andra tips? Jag köpte tex F1 resa, flyg F med EK samt hospitality innan jag sökte men gjorde ingen skillnad
Kolla spamfoldern. Hade missat min invite om det inte vore för att de ringde mig och frågade varför jag inte svarat.
 

taxvalp

Medlem
Vad händer med MR-poäng om man uppgraderar från Platinum till Centurion? Hänger de med eller gäller det att rensa kontot först? Några här i tråden borde ha färska erfarenheter!
 

ekf

Medlem
Vad händer med MR-poäng om man uppgraderar från Platinum till Centurion? Hänger de med eller gäller det att rensa kontot först? Några här i tråden borde ha färska erfarenheter!
Vid byte från Gold till Platinum så är alla poäng kvar i alla fall… ser ingen anledning till att det inte fungerar likadant.
 

coclol

Medlem
Fick precis inbjudan. Men... 35000 i årsavgift, 35000 i "anslutningsavgift" för ett... betalkort?
Känns svårt att få caset att gå ihop om man inte värderar egot högt :)

Edit: I synnerhet när man bor i Skåne...
 
Last edited:

Barklund

Medlem
Fick också en inbjudan idag. Så antar dom kör någon drive nu och försöker få mer folk att signa up.

Någon som vet hur det ser ut med start och års avgifterna? Är det månads betalning likt platinum eller up front som gäller?
 

David Hoang

Ny medlem
I also just got it today too has been reading so long here on this forum but afraid of talking because I don’t speak well swedish , but reading well. it’s very interesting . Stockholm definately has much more benefits but most of those are junk offers with cost extra so I hope real value for the card lays somewhere hidden. :D,
 
Toppen