Hej,
Har haft Centurion i ca 15 månader. Spenderar i snitt omkring 500k per månad, vid ett par tillfällen över 1 miljon.
Är så oerhört besviken på den generella nivån på concierge-servicen man får. Igår ringde jag för att kolla om de kunde fixa fram ett par VM-biljetter i Qatar. De sa nej och skickade på fullt allvar en länk till Fifas officiella sida…tack liksom.
Ett annat exempel på hur usel servicen är överlag. Jag hade en jäkla massa poäng som jag ville göra nåt vettigt med innan devalveringen 1:a september. Jag trycker in nästan allt i Qatar Airways för drygt 850k Avios poäng (ja, det stämmer). Systemet OK:ar och jag får ett referensnummer så allt är grönt. Loggar in på Qatar efter drygt en vecka och ser att inga poäng är på plats. Jag ringer Amex och de låter som ett stort frågetecken först, efter några minuter kommer (den förvisso rätt trevliga) killen tillbaka och säger att man max kan växla in 900k amexpoäng åt gången. Systemet OK:ade alltså växlingen på Amex/Qatar ink ett referensnummer men det var tydligen egentligen inte möjligt. Ok låt gå. MEN att det är JAG som skall ringa Amex och fråga var mina poäng för 10 mil sek tagit vägen är naturligtvis under all kritik. Vad hade hänt om jag inte ringt, hade Amex låtit mig vaska poängen i blindo? Nu sa de att det skulle fixa växlingen manuellt åt mig (dock fortfarande inte fixat när jag nu kollar).
Inte ens ett bord på en bättre krog i Sthlm kan de boka för en spontanmiddag (de skyller på GDPR). De kan faktiskt inte fixa någonting.
Ofattbart besviken på AMEX. Centurion, not so much.
Har haft Centurion i ca 15 månader. Spenderar i snitt omkring 500k per månad, vid ett par tillfällen över 1 miljon.
Är så oerhört besviken på den generella nivån på concierge-servicen man får. Igår ringde jag för att kolla om de kunde fixa fram ett par VM-biljetter i Qatar. De sa nej och skickade på fullt allvar en länk till Fifas officiella sida…tack liksom.
Ett annat exempel på hur usel servicen är överlag. Jag hade en jäkla massa poäng som jag ville göra nåt vettigt med innan devalveringen 1:a september. Jag trycker in nästan allt i Qatar Airways för drygt 850k Avios poäng (ja, det stämmer). Systemet OK:ar och jag får ett referensnummer så allt är grönt. Loggar in på Qatar efter drygt en vecka och ser att inga poäng är på plats. Jag ringer Amex och de låter som ett stort frågetecken först, efter några minuter kommer (den förvisso rätt trevliga) killen tillbaka och säger att man max kan växla in 900k amexpoäng åt gången. Systemet OK:ade alltså växlingen på Amex/Qatar ink ett referensnummer men det var tydligen egentligen inte möjligt. Ok låt gå. MEN att det är JAG som skall ringa Amex och fråga var mina poäng för 10 mil sek tagit vägen är naturligtvis under all kritik. Vad hade hänt om jag inte ringt, hade Amex låtit mig vaska poängen i blindo? Nu sa de att det skulle fixa växlingen manuellt åt mig (dock fortfarande inte fixat när jag nu kollar).
Inte ens ett bord på en bättre krog i Sthlm kan de boka för en spontanmiddag (de skyller på GDPR). De kan faktiskt inte fixa någonting.
Ofattbart besviken på AMEX. Centurion, not so much.