Senaste nytt

Amex Centurion-förmåner

Disingenue

Ny medlem
Beklagar att jag tar upp en fråga som kommer om och om igen. Listan på Centurion-förmåner som finns publikt (inklusive PDF som medföljer inbjudan) är ofta inte helt komplett.

1. Hittade nedanstående lista på förmåner för Amex Centurion i UK och undrar därför om någon har nåt liknande för Sverige?

Saken är att jag har blivit inbjuden flera gånger men aldrig känt att det är värt det. Jag är redan SK EBD, OW Emerald, *A LH HON, och redan guld på de hotellkedjor som jag använder mig av. Har egentligen ganska litet intresse av deras events. Vet redan att Concierge-tjänsten är undermålig, på tiden det fanns för Platinum så lyckades de aldrig få fram evenemangsbiljett jag var intresserad av.

2.. Det enda som riktigt lockar på UK listan är limousin tjänsten som finns på UK. Finns denna även i Sverige? Är annars köp- och reseförsäkringen avsevärt bättre i Centurion än Platinum?

Attachments

• 95oeb5r0i6vb1-2.jpg
    {memory} MB · Visningar: 158
Beklagar att jag tar upp en fråga som kommer om och om igen. Listan på Centurion-förmåner som finns publikt (inklusive PDF som medföljer inbjudan) är ofta inte helt komplett.

1. Hittade nedanstående lista på förmåner för Amex Centurion i UK och undrar därför om någon har nåt liknande för Sverige?

Saken är att jag har blivit inbjuden flera gånger men aldrig känt att det är värt det. Jag är redan SK EBD, OW Emerald, *A LH HON, och redan guld på de hotellkedjor som jag använder mig av. Har egentligen ganska litet intresse av deras events. Vet redan att Concierge-tjänsten är undermålig, på tiden det fanns för Platinum så lyckades de aldrig få fram evenemangsbiljett jag var intresserad av.

2.. Det enda som riktigt lockar på UK listan är limousin tjänsten som finns på UK. Finns denna även i Sverige? Är annars köp- och reseförsäkringen avsevärt bättre i Centurion än Platinum?

Om det enda som lockar på listan är limousintjänsten (som inte finns i Sverige) så låter det som att det är ganska självklart att det inte är något för dig.

Försäkringsvillkoren ligger publikt på Amex site.

…och med HON tillför ju inte förmånen med tillgång till Lufthansas F-lounger något heller. Låter som ett enkelt val att avstå i ditt fall.
Men tillgång till Lufthansa F-lounge ingår?
Gäller det isf oavsett biljettyp?
På enbart Lufthansa/Lufthansagruppen, eller även flyg med övriga Star Alliance?

Fungerar med LH-gruppen oavsett biljett. Gäller i FRA och MUC.
Det där gillade jag!

Är alltid så avundsjuk på Tommy och en del av er andra som får njuta F-loungerna på bild efter bild ;)

Vad skulle du säga i övrigt är Top 3 förmåner? (Och jo, jag vet att vi alla har olika preferenser men lite nyfiken).

Varierar garanterat från person till person och vad man har för intressen. För min del är det evenemangen hemma och utomlands, loungen på ARN samt att slippa nöta extra för Hilton Diamond.
Jag hade Platinum när det fanns en concierge och evenemangtjänst. Gjorde totalt kanske 15+20 försök som misslyckades i samtliga fall. Man kunde inte ens köpa in biljetter till evenemang utomlands som ej ännu var slutsålda. Det var alltså ren lathet eller ovilja från Amex. Det är rätt hemskt men jag skulle aldrig kunna lita på att de kan ordna biljetter ens hemma, t ex för Kent till våren även om konsertarrangören är faktiskt en Amex partner.

Till detta tillkommer även inlägg efter inlägg där Centurion medlemmar klagar på concierge-tjänsten.

Toppen