Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 6/11-2019)

Alf

Medlem
Att skaffa kortet, spendera det Amex vill och sedan säga upp kortet inom 3 månader är ju helt i linje med villkoren så varför gnäller du? Att säga att det är förkastligt är ju bara tramsigt.

Jag har inte gnällt över att man följer villkoren, utan för alla andra rundningar man försöker med. Det var en ren allmän kommentar så du behöver inte känna dej påhoppad om du inte är ute i tassemarkerna.
 

SpruceGoose

Medlem
Jag har inte gnällt över att man följer villkoren, utan för alla andra rundningar man försöker med. Det var en ren allmän kommentar så du behöver inte känna dej påhoppad om du inte är ute i tassemarkerna.
Men det är ju inte att runda något om man värvar någon som spenderar 15000:- första månaden och sedan säger upp kortet.
 

Fredde18

Medlem
Men det är ju inte att runda något om man värvar någon som spenderar 15000:- första månaden och sedan säger upp kortet.
Man får väl se skillnad på att nyttja reglerna i enbart syfte att få poäng och syftet med att amex faktiskt ger ut kort och poäng, nämligen för att den som skaffat kortet vill ha ett kreditkort för sina inköp.
Men egentligen är det väl samma sak (som jag misstänker ”alla” gjort här inne) som att teckna ex DI, DN eller Nextory i SAS-portalen och sen säga upp dessa innan det börjar kosta pengar.
Nu ska dock inte denna tråd avhandla moraletiska bedömanden och jag dömer heller ingen.
 
Det är rätt enkelt :) Amex har dessa kampanjer för att få in nya kunder som spenderar det på deras kort. Om kampanjerna inte funkar som det är tänkt så kommer inte kampanjerna fortsätta. Om inte tillräckligt många fortsätter efter tre månader så hittar dom på något annat istället.

Och om sanningen ska fram så finns det ingen anledning att säga upp kortet, det är ju grymt bra! önskar bara att man kunde trigga fler vouchers än 2 per kort. Kanske ett dyrare kort med fyra, sex vouchers vore något?
 

Chrisse

Medlem
Ja det fungerar.
Hon är inte amex medlem så det kan hon lämna blankt men du bör kryssa i att du är det.

Följdfråga på det är om 6 månader gäller per korttyp oavsett om du är existerande kund eller inte? Eller handlar det om att du inte får bli värvad oftare än var 6e månad oavsett korttyp och om du är kund eller ej?
I mitt fall har jag en som vill bli värvad till Amex elite som senast hade Amex premium i augusti.
 

Gargamel

Medlem
Följdfråga på det är om 6 månader gäller per korttyp oavsett om du är existerande kund eller inte? Eller handlar det om att du inte får bli värvad oftare än var 6e månad oavsett korttyp och om du är kund eller ej?
I mitt fall har jag en som vill bli värvad till Amex elite som senast hade Amex premium i augusti.

Det är per produkt. Så är det olika kort kan du bli värvad och ännu ha kvar det andra kortet.
 

Chrisse

Medlem
Det är per produkt. Så är det olika kort kan du bli värvad och ännu ha kvar det andra kortet.
Vet du om 6-månadersregeln då också gäller per produkt för aspirerande kunder?

Rädd att inte få några poäng och Amex kan hänvisa till 6 månader. Men om det faktiskt fungerar sålänge man rekryterar till en annan produkt så är det toppen.
 
Toppen