Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Birch

Medlem
Är det någon som lyckats värva en vän till AMEX som bor i annat skandinaviskt land? Min kompis är sugen på att skaffa ett Eurobonus AMEX, men han bor i Norge och behöver därför signa upp sig via den norska sidan, men min värvningslänk går bara till den svenska. Eller är det så att det inte finns den typen av samarbete över landsgränserna inom AMEX?

Har försökt hitta svar på denna fråga genom att söka på forumet, men utan framgång.

@palmen verkar ha rätt. Jag är i liknande situation, jag har 3 svenska vänner bosatta och folkbokförda i Norge som är intresserad av att bli inbjuden till AmEx så jag ringde till kundtjänst och frågade. Enligt dom måste man vara folkbokförd i Sverige för att kunna ta del av värvningsbonusen om jag som svensk AmEx innehavare bjuder in.
 

JacobG

Medlem
Jag hade nog provat att ringa Amex kundtjänst, som jag för övrigt tycker är riktigt bra.

Tack så mycket för era svar! Testade AMEX kundtjänst (instämmer med dig, de är väldigt trevliga) och fick svaret att det inte var möjligt att värva över landsgränserna.

Affärsvärdet (för AMEX Norge) borde ju vara det samma om det är en svensk eller norsk kort-innehavare som värvar en ny kund åt dem och rent tekniskt borde de inte ha några problem att skjuta in Eurobonus-poäng på mitt konto, oavsett land. Man skulle kunna ge sig på ett försök att ringa kundtjänst i Norge och se vad de säger, kanske gör ett försök imorgon.
 

JacobG

Medlem
Tack så mycket för era svar! Testade AMEX kundtjänst (instämmer med dig, de är väldigt trevliga) och fick svaret att det inte var möjligt att värva över landsgränserna.

Affärsvärdet (för AMEX Norge) borde ju vara det samma om det är en svensk eller norsk kort-innehavare som värvar en ny kund åt dem och rent tekniskt borde de inte ha några problem att skjuta in Eurobonus-poäng på mitt konto, oavsett land. Man skulle kunna ge sig på ett försök att ringa kundtjänst i Norge och se vad de säger, kanske gör ett försök imorgon.

Kan återrapportera att jag testade även med AMEX norska kundtjänst (som praktiskt nog råkade vara svensktalande) och tyvärr var svaret samma där. Dvs det är i dagsläget inte möjligt att rekrytera över landsgränserna.
 
Sorry Mattias, men måste rätta dig :)

Från villkoren från Amex: ”Erbjudandet gäller inte om du haft ett American Express-kort under de senaste 6 månaderna eller om du redan ansökt om ett American Express-kort utan att använda denna sida.”

Vill minnas att villkoren alltid har varit så.

Det funkar ändå. Värvade en som sa upp sitt premium i December och skaffade nytt nu i Februari. Bägge parter har fått såna poäng :)
 

Islamorada

Medlem
Har bjudit in min sambo nu så även hon har tecknat ett kort. Får hon sina poäng innan hon spenderat sina 10k eller får man det direkt när man nått den gränsen?

En annan fråga, om hon inte reggar ett konto (hon ska såklart) på SAS, hur blir det då när AMEX autosweepar varje månad? Blir det ingen sweep isf?
 

Flyer722

Medlem
Har bjudit in min sambo nu så även hon har tecknat ett kort. Får hon sina poäng innan hon spenderat sina 10k eller får man det direkt när man nått den gränsen?

En annan fråga, om hon inte reggar ett konto (hon ska såklart) på SAS, hur blir det då när AMEX autosweepar varje månad? Blir det ingen sweep isf?
Äre ett sas amex classic hon ansökt om?
 

Johans00

Medlem
Har bjudit in min sambo nu så även hon har tecknat ett kort. Får hon sina poäng innan hon spenderat sina 10k eller får man det direkt när man nått den gränsen?

En annan fråga, om hon inte reggar ett konto (hon ska såklart) på SAS, hur blir det då när AMEX autosweepar varje månad? Blir det ingen sweep isf?
amex.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen