Någon som vet om det är möjligt att få ett debitkort utfärdat av någon amerikansk bank? Antar man måste skaffa ett konto i banken och sedan få ett debitkort? Ni som har ett sånt kort, vad var era förutsättningar samt tillvägagångssätt?
Är svensk och bosatt i Sverige.
Ja.Någon som vet om det är möjligt att få ett debitkort utfärdat av någon amerikansk bank?
Ja.Antar man måste skaffa ett konto i banken och sedan få ett debitkort?
Nej, det är inte nödvändigt. Jag klev in på en bank i en storstad, van vid utländska kunder, visade mitt pass och mitt svenska Amexkort, därefter satte de upp mitt konto. Dock krävs personligt besök för utlänningar eller om man saknar SSN. Jag har inte hört om någon bank som accepterar distansavtal för utlänningar sedan anti-terrorlagstiftningen infördes efter 9/11, är ganska övertygad om att det inte är tillåtet.Vad jag vet kräver de traditionella bankerna social Security number för att upprätta konto.
Ja.
Jag klev in på en bank i en storstad, van vid utländska kunder, visade mitt pass och mitt svenska Amexkort, därefter satte de upp mitt konto. Dock krävs personligt besök för utlänningar eller om man saknar SSN. Jag har inte hört om någon bank som accepterar distansavtal för utlänningar sedan anti-terrorlagstiftningen infördes efter 9/11, är ganska övertygad om att det inte är tillåtet.
Nej, det är inte nödvändigt. Jag klev in på en bank i en storstad, van vid utländska kunder, visade mitt pass och mitt svenska Amexkort, därefter satte de upp mitt konto. Dock krävs personligt besök för utlänningar eller om man saknar SSN. Jag har inte hört om någon bank som accepterar distansavtal för utlänningar sedan anti-terrorlagstiftningen infördes efter 9/11, är ganska övertygad om att det inte är tillåtet.
Om man får för sig att göra detta, vilken bank skulle du rekommendera att man öppnar konto i?
Tack för info.Jag klev in på en bank i en storstad, van vid utländska kunder, visade mitt pass och mitt svenska Amexkort, därefter satte de upp mitt konto. Dock krävs personligt besök för utlänningar eller om man saknar SSN.