Senaste nytt

American Express Gold Card - Gratis första året?

Hej,
Första inlägget :) Jag har Amex Guld idag, måste skaffa platinumkort för priority pass. Fått Amex Platinum erbjudande hem, men tvekar inför årsavgiften.... Är det bättre att bli värvad alltså? De verkar ändrat reglerna sedan jag sist undersökte.
Alternativet Eurocard Platinum? Annat? SAS Diners? En djungel detta, hursomhelst är Amex Guld ett numera onödigt kort, så byte blir det.

Om någon insatt orkar/kan, är jag tacksam för förslag på vilket kort som är bäst. Tack på förhand/JV

Ja, det är drygt ett år sedan om jag minns rätt. Då ändrades villkoren så att man måste betala resan med sitt amex för att försäkringen ska gälla.

Det är väl så att resan måste betalas med ETT amex dvs det behöver inte vara ditt eller änns platinum kortet.....

Har Amex Guld idag, men saknar ffa PP och Conciergeservice, därför sugen när Amex Platinum erbjudandet kom i brevlådan. Ringde upp Amex och berättade att jag valde mellan Platinumkort (isf till lägre årsavgift första år än 6000!) eller annan kortutgivare. Fick svar att ingen rabatt på Platinum, trots 327K spenderade på kortet sista året. De vill tydligen inte ha mig kvar som kund!? Har idag fört över alla MR poäng till SAS för att förbereda avslut. Skaffade även Diners EB idag. 6000p plus.

Nu står mellan Amex Platinum (om en bra deal dyker upp) eller Amex SAS+Eurocard Platinum, som blir mkt billigare. Måste undersöka skillnad i reseförsäkring bara. Lite sur på amex just nu, ska man behöva säga upp kortet innan ev rabatt? Har hela tiden betalat 1500kr för Guldkortet utan att klaga, vet att kundtjänst inte har mandat att ge rabatt, utan bara de som hanterar uppsägningar.... Ska ringa och prata med en sådan snart. Om någon har ett bra rekryteringserbjudande så PM:a gärna.
Ha en trevlig fredagskväll alla!
J-V

J-V, om du kikar i tråden om SAS EB AmEx, så ser du att de flesta som har någon som helst spend (har själv legat på över 1M/år) inte verkar få någon som helst rabatt från AmEx. Däremot så verkar man kunna få det ifall man hotar med att säga upp kortet.

Ja, synd att man ska behöva hota med det.... Men för mig är 1500 för Amex guld inget alternativ. Hellre då Eurocard Platinum för 1500 plus Amex SAS för 0-1000 beroende på resor

Toppen