Vad är ett Amex SAS elite card? Och vilka benefits har det?
Har för mig att skillnaden mellan det vanliga SAS-kortet och Elite-kortet är lite åt samma håll som skillnaden mellan Gold och Platinum. Lite bättre försäkringsvillkor, bättre öppettider på kundtjänst, samt tillgång till concierge och resebyrå. Men jag är inte helt hundra på detaljerna.
Nu har jag pratat med AmEx. SAS/AmEx Elite card uppgraderingen bestäms av SAS, så de kunde inte tala om vad jag behöver göra för att få ett sådant. Får se om jag orkar ringa SAS och försöka ta reda på det.
Jag frågade även ifall de kan göra något angående årsavgiften och fick ett blankt nej, blev inte ens erbjuden ett presentkort som många andra blivit. Det gör mig lite sur faktiskt då jag spenderar ganska stora summor hos AmEx. (Betalade just en räkning på en bit över 100' tex.)
Nu har jag pratat med AmEx. SAS/AmEx Elite card uppgraderingen bestäms av SAS, så de kunde inte tala om vad jag behöver göra för att få ett sådant. Får se om jag orkar ringa SAS och försöka ta reda på det.
Jag frågade även ifall de kan göra något angående årsavgiften och fick ett blankt nej, blev inte ens erbjuden ett presentkort som många andra blivit. Det gör mig lite sur faktiskt då jag spenderar ganska stora summor hos AmEx. (Betalade just en räkning på en bit över 100' tex.)
Fick precis brev från Amex om kortansökan där de bjöd på 100 000 poäng vid första köpet! Det är ju skitbra tänkte jag, bara 50 000 kvar till 2-4-1....
Efter att hängt så mycket här i forumet så såg jag per automatik kopplingen till SAS eurobonus men det var ju tyvärr ett helt vanligt guldkort de erbjöd...i papperskorgen med sig!