Detta hade jag helt missat. Stort tack. Dags att tömma mitt svenska MR konto på 2.5M. frågan är bara på vad.
+1 ... men behöver ju inte mer SAS poäng!
Jag behöver heller inte BA avios eller Hilton poäng heller men när jag tänker efter så är det åtminstone ett säkert kort.
Någon som vet vad som menas med ”We are also making changes to our Terms and Conditions as they relate to personal spending”? Hittar inga gamla villkor online utan bara de nya, ser inget som skulle vara en röd flagga där.
Vilket betyder att köper du saker på företaget med ditt Centurion kort så kan det bli problem.
Löste precis in ett par miljoner poäng nu.
Idag motsvarar 1 MR = 0,43 öre, men minskas ner till 0,28.
Om om man har centurion så har ju en 1 kr spend motsvarat 0,645 öre i reward. Så när de plockar bort x1,5-förmånen så blir ju försämringen rätt markant, mer än en halvering (57% försämring)!
Jag är INTE imponerad... Går det SÅ dåligt för Amex i Sverige?
Försvinner Pontus nu från Arlanda dessutom så måste jag kanske ta mig en allvarlig funderare på om jag verkligen vill vara kund längre.
Löste precis in ett par miljoner poäng nu.
Idag motsvarar 1 MR = 0,43 öre, men minskas ner till 0,28.
Om om man har centurion så har ju en 1 kr spend motsvarat 0,645 öre i reward. Så när de plockar bort x1,5-förmånen så blir ju försämringen rätt markant, mer än en halvering (57% försämring)!
Jag är INTE imponerad... Går det SÅ dåligt för Amex i Sverige?
Försvinner Pontus nu från Arlanda dessutom så måste jag kanske ta mig en allvarlig funderare på om jag verkligen vill vara kund längre.
Nu ska vi inte gå in på detaljer - men de flesta gör nog snarare privata utlägg, än något annat.