Hej.
Jag är nybörjare på detta och har en fråga.
Hoppas på svar trots att frågan kommer långt bak i tråden.
Jag och min fru är basmedlemmar i AAdvantage.
Räcker nedan resa till en Status Challenge och i så fall Gold eller Platinum eller måste man ha högre ingångsnivå på kortet, än basmedlem?
Hela resan är köpt på aa.com och kommer ske i Business samt First ( i USA ). Vi reser under 5 veckor i höst.
Leg............................Bolag.....Codeshare...Bokningsklass.....Miles
1.....GOT-LHR..........BA...................................J...............................661
2....LHR-LAX...........AA...................................I..............................5518
3....LAX-SFO...........AA..................................A..............................356
4....LAS-LAX-MIA...AA..................................A............................2637
5....MIA-AUA...........AA...................................I..............................1120
6...AUA-MIA............AA...................................I..............................1120
7....MIA-BOS...........AA..................................A.............................1285
8....BOS-LHR..........BA............AA..................I.............................3283
9....LHR-GOT..........BA..................................J................................661
Totalt antal miles: 16641.
Tacksam för alla svar jag kan få.
Vänliga hälsningar
Joakim