Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Elite Status Challenge

jannewa

Medlem
Nu nästa fråga. I eftermiddag har jag nått mina 10.000 EQP så nu undrar jag om jag ska meddela eller det kommer själva uppdateras att jag nått mitt mål. Hur snabbt brukar det ta? Undrar mest för jag har 8 AA flighter i påsk och i så fall med 100% bonus

Har du fått in EQP på kontot och det inte är uppgraderat, ring till AAdvantage 1-800-882-8880. Mina uppgraderingar uppdaterades samtidigt som miles kom in.
 

lillemannen

Medlem
Då har poängen kommit in men jag fick ringa för att bli uppgraderad till platinum då Finnair flighten inte kom med. Tack för alla som "pushade & påtvingade" mig ett platinum i oneworld. Har redan lagt om resplaneringen vad som måste hinnas med i år om jag ev kan nå EXP.
 
Last edited:

Joakim H

Medlem
Hej.

Jag är nybörjare på detta och har en fråga.

Hoppas på svar trots att frågan kommer långt bak i tråden.

Jag och min fru är basmedlemmar i AAdvantage.

Räcker nedan resa till en Status Challenge och i så fall Gold eller Platinum eller måste man ha högre ingångsnivå på kortet, än basmedlem?

Hela resan är köpt på aa.com och kommer ske i Business samt First ( i USA ). Vi reser under 5 veckor i höst.

Leg............................Bolag.....Codeshare...Bokningsklass.....Miles

1.....GOT-LHR..........BA...................................J...............................661

2....LHR-LAX...........AA...................................I..............................5518

3....LAX-SFO...........AA..................................A..............................356

4....LAS-LAX-MIA...AA..................................A............................2637

5....MIA-AUA...........AA...................................I..............................1120

6...AUA-MIA............AA...................................I..............................1120

7....MIA-BOS...........AA..................................A.............................1285