Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Elite Status Challenge

Premium Economy är inga problem. Bra pris på t/r CPH-NRT 9900DKR så det är ju taget. Sen kan man ta flyget HND-GMP med asiana eller ANA så får man lite på sitt Star kort med.
 

palmen

Moderator
Är det någon mening att bli Platinum i en challenge för 240 $ när jag ändå kan bli Guld på mina flighter jag ska göra?

American Airlines AAdvantage Elite Status Benefits

100% istället för 25% bonus och lounge access något annat värdefullt?
Innehar Diners och lounge kort via banken

Personligen tycker jag det är värt det om man har lite oneworld flygningar framför, loungetillgången med OW är nog bättre än det du får med Diners. Ska du flyga en del med dom framöver så är 100% intjäning av miles riktigt bra att ha.
 

lillemannen

Medlem
Tackar, men nja så mycket mer betalande i OW blir det nog inte i år. Har bara haft ett slask konto för att samla miles i AA och inte brytt om mig statusen där.
 

henrik l

Medlem
Är det någon mening att bli Platinum i en challenge för 240 $ när jag ändå kan bli Guld på mina flighter jag ska göra?American Airlines AAdvantage Elite Status Benefits

100% istället för 25% bonus och lounge access något annat värdefullt?
Innehar Diners och lounge kort via banken

Det beror helt på om du har någon annan status inom OW. Jag håller med @Palmen's argument. Jag har själv BAEC-gold men gjorde en challenge med AA eftersom jag hade misstolkat hur länge jag kunde kvala på den lägre nivån med BA. Det fina med AA är att du behöver inte ha ett enda AA-ben för att återkvala, jag gjorde det nyss. Och flyger du en del OW så är det definitivt värt det, speciellt om du flyger OW till Asien. Förutom 100% på base miles, så har du tillgång till bra lounger, imho konkurrerar inte Diners på samma planet där. Dessutom, när du ska plocka ut bonusresor, så har du bra uttagsnivåer, inte som USDM, men bra och du slipper höga bränsletillägg.
 

AABack2ARN

Medlem
Den ena delen av mig tycker att detta med Elite Challenges är ett ottyg eftersom det urvattnar programmen. Nu när de har tagit betalt för detta känns det som man åtminstone inte delar ut detta hur frikostigt som helst.

Att ha AA Gold är inte mycket värt så $240 tycker jag nog är ok för att få loungetillgång inom oneworld, möjlighet att välja säten på andra bolag än AA och 100% bonusmiles - samt faktiskt en teoretisk chans att nyttja stickers för uppgraderingar på inrikes AA flyg.
 

lillemannen

Medlem
Den ena delen av mig tycker att detta med Elite Challenges är ett ottyg eftersom det urvattnar programmen. Nu när de har tagit betalt för detta känns det som man åtminstone inte delar ut detta hur frikostigt som helst.

Att ha AA Gold är inte mycket värt så $240 tycker jag nog är ok för att få loungetillgång inom oneworld, möjlighet att välja säten på andra bolag än AA och 100% bonusmiles - samt faktiskt en teoretisk chans att nyttja stickers för uppgraderingar på inrikes AA flyg.

Kanske ska ta och fundera på detta. Är det soft landing till Gold året efter?
 

lillemannen

Medlem
För mer information, kan du ringa till AAdvantage Customer Service efter kl. 16 svenskt tid. Det är endast amerikanska kundtjänst sok kan ordna detta och de jobbar från kl. 9 Central Time(där Dallas ligger).
Du behöver nog att ropa "agent" två gånger så att automatiska röstmenyn kopplar dig till någon människa. Sedan förklara för agenten att du vill prata med Customer Service om Elite Challenge.

Är det någon som har telenr för att anmäla sig då mitt telenr jag har fått i emailet fungerar inte från Europa?

PM:a om nu inte telenr får finnas i forumet.
 
Toppen