Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Elite Status Challenge

Det verkar inte bara vara skräp och elände med programmen om detta stämmer:D Tolkar jag det hela rätt så skulle jag kunna ordna platinum genom att kreditera en kommande resa GOT-LHR-HKG med BA i WT+ till AAwantage. En fundering om jag kör min challenge med start i april, får jag då behålla status enbart -13 ut, eller t o m 14? Sen en praktisk rekapitulering. För att slippa strul med loungetillgågng, ber jag i lounge eller i gate på LHR/HKG om att få milen till AAdwantage i stället för BAEC på den kommande sträckan?!

PS. Sedan får vi hoppas på att Etihad inte hittar på några dumheter före hösten -13:p

"Agenten" sa till mig så här:
Om jag har kvalificerat mig Platinum Challenge under november 2012, får jag Platinum status från den dagen som jag har tjänat in Platinum Challenge krav(10.000 Elite Qualifying Points, inte miles) fram till februari 2014.

Så om jag tolkar hennes förklaring rätt, du får Platinum status på det året du har nått Platinum(2013 i ditt fall) +1 kalendarår(2014) + till febbruari året efter(2015).

För mer information, kan du ringa till AAdvantage Customer Service efter kl. 16 svenskt tid. Det är endast amerikanska kundtjänst sok kan ordna detta och de jobbar från kl. 9 Central Time(där Dallas ligger).
Du behöver nog att ropa "agent" två gånger så att automatiska röstmenyn kopplar dig till någon människa. Sedan förklara för agenten att du vill prata med Customer Service om Elite Challenge.

Anmälde mig i igår till en Platinum challenge, eftersom jag kommer att fixa den i och med min kommande resa till HKG med BA i WT+. Det var lite billigare än det som diskuterats här, men giltighetstiden fick mig att fundera. Eller så har dom inte helt koll i vanlig ordning. Hur som helst, jag kommer att få pay-back på den:D

This is to confirm your registration for the American Airlines AAdvantage PLATINUM® Quick Qualification Challenge. We have charged your credit card a non-refundable fee of $180.00. Remember that Challenges are based on points, not miles. If you earn 10,000 points in the three months ending 06/30/2013, you will enjoy AAdvantage PLATINUM status through February 2014.

And now you have more opportunities to complete your Challenge because points earned on qualifying flights on American Airlines, American Eagle, the AmericanConnection® carrier, British Airways, Iberia, Japan Airlines, Qantas and their eligible codeshare flights count toward your Challenge.*

Kör du inte Executive Platinum Challenge, henrik l?

Som Executive Platinum kan man boka av/om helt gratis och inte heller quick issue fee for avgång inom 21 dagar.
(sistnämnda gäller i och för sig även för Platinum och Gold)

Making Award Reservations

Har missat att man kunde göra den. Men frågan är hur många "qualifying points"man måste ha.Kommer upp i 19 800 på min flight i april.Vill främst åt den 100%-iga bonusen. First med Etihad och JAL ligger i planen för 2104:D

Toppen