Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Jmf med *A awards verkar OW awards vara helt värdelöst vad gäller tillgång, iaf Europa>Asien. Jag sökte från idag och 7 dagar framåt GOT>HKG och fick 1(!) flight med OW, och det var en kass routing med BA helt i ekonomi. Satte en månad framåt + 7 dagar och fick 18 flighter, också alla i ekonomi. Söker jag samma routing med *A så får jag 131 flighter med en massa olika C och F alternativ.

Känns som man får bryta sin rygg och planera en evighet framåt för att kunna få till stånd en vettig OW award. Visst hade det varit kul med en CX F men svårigheten att hinna + att det är mkt dyrare gör att det inte riktigt känns som att det är värt det.

Enligt min erfarenhet är det mycket svårt att hitta Finnairs C award på long-haul.
Det var förhållandevis lättare när de körde double daily till Bangkok, men inte nu längre.

Nu är det dags!

50% bonus och de har höjd gränsen för antalet inköpta poäng per år.

Between now and December 31, 2012, when you buy the AAdvantage® miles you need to book your vacation of a lifetime, you can earn up to 30,000 bonus miles!1 That's a 50% mileage bonus! No worries if you've reached your maximum purchase amount. We have raised the annual limit of purchasing miles per account from 40,000 to 60,000 for this offer.

Buy, Purchase, Gift And Share Frequent Flyer Miles | AA.com

Europa - India / Middle east blir 11500 SEK i First tur och retur.

Last edited:
Antagligen för att det är ännu närmare en försäljning till US airways under närma förstående. AA har tydligen gjort sig av med många ohälsosamma routes och det återstår nu bara ett köpslående om priset.

Det måste vara en av de bästa AA-kampanjerna hittills - men vad spelar det för roll om det är stört omöjligt att hitta några C/F awards på deras rutter? Eller är det bara jag som har missat något? Jag har nu sökt LHR>HKG och FRA>HKG från idag och 4-5 månader framåt och hittar enbart ekonomi-awards. Använder Qantas sökmotor.

Det måste vara en av de bästa AA-kampanjerna hittills - men vad spelar det för roll om det är stört omöjligt att hitta några C/F awards på deras rutter? Eller är det bara jag som har missat något? Jag har nu sökt LHR>HKG och FRA>HKG från idag och 4-5 månader framåt och hittar enbart ekonomi-awards. Använder Qantas sökmotor.

Använd Cathay Pacifics sökmotor och prova på rutter som Roma/Milano/Amsterdam/Paris-Hong Kong(om det är Hong Kong du vill åka).

"Heliga ko":D Jag har varit med om att är de har höjt gränsen till 60 000 p i slutet av året vid ett par tillfällen. Men under de 4-5 år som jag har varit med och köpt har det aldrig varit mer än 30% bonus. Nu ligger dom nästan på US-Airways nivå vid deras 100% kampanjer, 17,50$/1000 mil, AA ligger på 18,33$/1000 mil, en kanon deal.

Och en annan fråga som säkert henrik-I har koll på - vilka sträckor kör Cathay fortfarande F på? :) De tog väl bort HKG>SYD?

Tack för den expertutnämningen:D Tror iofs att AHO har ännu bättre koll:) När det gäller Europatrafiken är det alla linjer som trafikeras av B 747 (eller linjer som trafikeras av 747 om vi ser rent generellt), samt de som benämns 77W på Cathay's hemsida. Noter t ex att man inte kan flyga F HKG-FCO, men väl HKG-MXP. Tittar man på Seat Guru, så kan man se att det finns några olika versioner av 777 som har F. Men när det gäller flighter inom Asien är dom ju (ö)kända för sena planbyten, vilket innebär att F kan försvinna (jag råkade ut för det mellan HKG-TPE), alternativt att en F dyker upp. Rätta mig om jag har fel, men jag skulle kunna tänka mig att HKG-SIN, råkar ut för mindre planbyten i sistsa stund, eftersom SQ har ett par "Suites flighter" där. Men jag har läst på Flyer Talk att det även har varit problem på den linjen. Gjorde även randomsökning HKG-NRT/HND 24/11 och 27/11. Alla tre flighter i vardera riktning där verkar ha "F-bestyckning". Sedan finns det ju även på HKG-USA.

Last edited:
Toppen