Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Max 90K är ju lite irriterande om man vill slå till på en EUR-US award för 100K.

Sitter du på Club Carlson poäng, eller SPG kan göra en överföring. Kom dock ihåg att växla till bästa kurs. 100 000 CC poäng ger 18 000 AAdvantage miles. 20 000 SPG ger 25 000 AAdvantage miles. Alternativ kan du shoppa på dig 10 000 SPG poäng för 280$ t o m 14/12. Men då missar du åndra sidan 5000 p bonusen man får när man växlar 20 000 SPG poäng.

AHO har en helt klart intressant idé. Men om man bara vill ta sig från A-B (GOT-NYC) i C så blir det fortfarande inte prisvärt (eller jämbördigt) jämfört med Lifemiles/USDM tyvärr, jag får nog börja hänge mig åt kreativa routings för att få full valuta. Det är helt klart i österled man ska flyga för att redeema bäst från europa.

Last edited:
AHO har en helt klart intressant idé. Men om man bara vill ta sig från A-B (GOT-NYC) i C så blir det fortfarande inte prisvärt (eller jämbördigt) jämfört med Lifemiles/USDM tyvärr, jag får nog börja hänge mig åt kreativa routings för att få full valuta. Det är helt klart i österled man ska flyga för att redeema bäst från europa.

Men om du tjänar ihop 115.000 AA miles kan du göra sån här resa i Business class och ta stopover på alla städer en gång.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Med 130.00 AA miles kan du göra sån här resa i Business class och ta stopover på alla städer en gång.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Alla dessa frågor finns besvarade i tråden, däremot så kan det ju vara ett bra service tips för forumet att ha en "hemtråd" för varje FF program med ovanstående frågor besvarade i första posten.

EDIT: Självklart var AHO 2 steg före! Mad props!

Då har jag skapat en separat tråd.
http://www.businessclass.se/oneworl...dvantage-all-partner-airlines-award-trad.html

för diskussion om oneworld Explorer Award, vänligen kolla den här tråden.
http://www.businessclass.se/oneworld/7660-aadvantage-oneworld-explorer-award-trad.html

Kära kunniga AAdvantage-medlemmar,

Jag har tänkt att åka till Hong Kong under januari alt februari -13 och tycker det skulle vara roligt att testa CX F genom att köpa miles via AA's eminenta mileskampanj som nu pågår. Frågor kring detta;
* Måste man ha haft ett konto ett visst antal dagar hos AA för att kunna ta del av bonusen, likt USDM? Jag hittade inget om detta på deras web, men kanske missade jag något.
* För att kunna betala 140,000 miles för en CX F t/r till HKG måste jag köpa miles till två konton, får väl hitta på en annan adress. Kommer det fungera, dvs. att boka två enkelvägsresor? Kommer AA att tycka att jag fuskar genom att ha två konton med samma namn?
* Jag är flexibel att boka min resa bara ett par dagar inpå. Hur är CX F tillgång nära inpå avresa? Jag har kollat på diverse andra forum online och det verkar vara OK tillgång nära inpå, men det vore trevligt att höra om nån här inne har erfarenhet av detta.

Mycket tacksam för alla svar! Tack!

* Måste man ha haft ett konto ett visst antal dagar hos AA för att kunna ta del av bonusen, likt USDM? Jag hittade inget om detta på deras web, men kanske missade jag något.
Jag har ingen aning om detta. Det är bäst att du kollar noga på Buy miles sektionen hos AAdvantage.

* För att kunna betala 140,000 miles för en CX F t/r till HKG måste jag köpa miles till två konton, får väl hitta på en annan adress. Kommer det fungera, dvs. att boka två enkelvägsresor? Kommer AA att tycka att jag fuskar genom att ha två konton med samma namn?
Jag har två AAdvantage konto och jag har aldrig haft problem. Enda nackdel är att man måste betala två bokningsavgifter/avbokningsavgifter/quick ticketing fees osv.

* Jag är flexibel att boka min resa bara ett par dagar inpå. Hur är CX F tillgång nära inpå avresa? Jag har kollat på diverse andra forum online och det verkar vara OK tillgång nära inpå, men det vore trevligt att höra om nån här inne har erfarenhet av detta.
Det är ganska OK platstillgång till/från Hong Kong om du kan vänta till 2-3 dagar före avgång.
Generellt är det lättare att hitta First award på Amsterdam/Rom-Hong Kong när det gäller deras Europa linjer.

FYI, undivk British Airways(BA) flygningar så mycket det går då du behöver att betala bränsletillägg på BA flygningar på bonusresor med AAdvantage miles.

En liten randanmärkning med all respekt för Dr Miles:D Jag vill minnas att CX inte kör F från Rom, men väl från Milano Malpensa (MXP). Åtminstone var det så när jag bokade min resa i somras från MXP. Från FCO fanns "bara" business.

Ny buy & gift miles kampanj. Kampanjen pågår fram till 2013-JAN-31.

Buy, Purchase, Gift And Share Frequent Flyer Miles | AA.com

AAdvantage skrev:
New Year Offer: Purchase AAdvantage® Miles And Earn Up To 15,000 Bonus Miles!

Between now and January 31, 2013, when you buy AAdvantage® miles you can now earn up to 15,000 bonus miles!1 Now you can get to extraordinary destinations and create happy memories that last a lifetime, even faster.
  • Prices are in U.S. dollars and do not include applicable taxes or $35 per transaction processing charge.
  • Please allow 72 hours for the purchased miles to post to your account.
  • Please allow 5 days for the bonus miles to post.
  • buyAAmiles and giftAAmiles transactions are limited to a combined maximum of 60,000 miles, per account, per calendar year.
  • By registering for this program, I hereby accept the Terms & Conditions of the AAdvantage program.

Terms and Conditions:
  • Transactions are nonrefundable and nonreversible.
  • Please allow 72 hours for purchased AAdvantage® miles to post to the designated AAdvantage account. Please allow 5 days for the bonus miles to post.
  • The bonus miles earned are calculated based on the total miles purchased during the promotional period, regardless of the number of transactions.
  • For example, a purchase or gift transaction of 25,000 miles and a second transaction of 5,000 miles during January 2013, (for a total of 30,000 miles) will earn 8,000 miles.
  • Bonus offer begins 12:00 am CST Jan 1, 2013 and ends 11:59 pm CST Jan 31, 2013.
  • If purchasing miles, the AAdvantage bonus miles will be posted to the purchasers' AAdvantage account.
  • If giving miles, the AAdvantage bonus miles will be posted to the receivers' AAdvantage account.
  • buyAAmiles and giftAAmiles transactions are limited to a combined maximum of 60,000 miles per account, per calendar year.
  • Bonus miles earned do not count toward the annual limit.
  • AAdvantage miles purchased or earned through this promotion do not count toward elite-status qualification or Million Miler(SM) status.
  • AAdvantage, buyAAmiles, giftAAmiles, shareAAmiles, buyAAmiles with Scissor Eagle design, giftAAmiles with Scissor Eagle design and shareAAmiles with Scissor Eagle design are trademarks of American Airlines, Inc.
  • Points.com, a provider for the American Airlines buyAAmiles, giftAAmiles and shareAAmiles programs, collects information consistent with the American Airlines Privacy Policy.
  • The American Airlines Privacy Policy can be viewed at AA.com/privacypolicy.

T ex vid köp av 40.000 miles eller över får man 15.000 bonus miles.

Inköpskostnad: 40,000 + 15,000 Bonus miles (totalt 55.000 miles) = 1.217,50 USD = ca 8.000 SEK

Om man skaffar 60.000 miles, kan man resa mellan Europa och Indiska subkontinent/Mellanöstern tur och retur i Business class.
Inköpskostnad: 45,000 + 15,000 Bonus miles (totalt 60.000 miles) = 1.365,31 USD = ca 9.000 SEK

Toppen