Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Dr. Miles

Expert
Ringde häromdagen för att kolla om MLE-DOH-DXB-LHR-ARN var tillåtet att boka, tydligen kunde agenten prissätta routingen vilket jag tolkar som att det ska vara OK att boka. Hoppas att platserna finns kvar om en månad när jag ska boka.
Säg inte hurra tills du har fått resan biljetterad och dragits rätt antal miles från ditt konto. :)
 

karho

Medlem
Hej, hur lång tid brukar det ta att få en bokning biljetterad? Jag ringde och bokade för några timmar sedan, fick en bokningsreferens, men inga miles har dragits från kontot ännu och bokningsreferensen verkar inte giltig än, så gissar att den inte biljetterats?
 

Dr. Miles

Expert
Hej, hur lång tid brukar det ta att få en bokning biljetterad? Jag ringde och bokade för några timmar sedan, fick en bokningsreferens, men inga miles har dragits från kontot ännu och bokningsreferensen verkar inte giltig än, så gissar att den inte biljetterats?
Det har ibland tagit fem dagar innan jag har fått biljettnummer.
 

cph_flyer

Medlem
For et par måneder siden bookede jeg en business award på AA ´s hjemmeside til en rejse i august 2016 mellem CPH og DEN.

Da jeg i første omgang søgte award pladser oplevede jeg et rent tag selv bord af muligheder for routning, flytyper og tidspunkter. Men de gode alternativer forsvandt hurtigt og efter ganske få dage var jeg nødt til bare at booke et eller andet for at være sikker på at komme afsted på mine valgte datoer. Så pt. hedder min booking CPH-LHR-ORD-DEN på udrejsen og DEN-ORD-DUS-CPH på returen. Sidste leg melllem DUS og CPH er med Air Berlin.

Men ind imellem dukker der igen bedre alternativer op på AA´s award side . Så nu er mit spørgsmål : Har jeg forstået det rigtigt , at det er frit for at ringe og ændre i ud- og hjemrejse ? Nogen tips, erfaringer eller andet som er ”nice to know” før jeg ringer til det danske kontaktnummer for AA.
 

Dr. Miles

Expert
For et par måneder siden bookede jeg en business award på AA ´s hjemmeside til en rejse i august 2016 mellem CPH og DEN.

Da jeg i første omgang søgte award pladser oplevede jeg et rent tag selv bord af muligheder for routning, flytyper og tidspunkter. Men de gode alternativer forsvandt hurtigt og efter ganske få dage var jeg nødt til bare at booke et eller andet for at være sikker på at komme afsted på mine valgte datoer. Så pt. hedder min booking CPH-LHR-ORD-DEN på udrejsen og DEN-ORD-DUS-CPH på returen. Sidste leg melllem DUS og CPH er med Air Berlin.

Men ind imellem dukker der igen bedre alternativer op på AA´s award side . Så nu er mit spørgsmål : Har jeg forstået det rigtigt , at det er frit for at ringe og ændre i ud- og hjemrejse ? Nogen tips, erfaringer eller andet som er ”nice to know” før jeg ringer til det danske kontaktnummer for AA.
Du kan ändra bonusresabokning mot avgift.
Summan av ombokningsavgiften varierar beroende på vilken status du har hos American Airlines AAdvantage.
 

Glenn E

Medlem
Uppdatering här, det tog ganska exakt 3 dagar att få min bokning biljetterad. Kanske bra för någon att veta.
Jag fick också en gammal USDM bokning ändrad i veckan.
Jag ringde efter 2 dagar och fick ändringen biljetterad medans jag väntade i telefonen.
I måndags när jag ändrade tog telefonsamtalet mer än 2 timmar.
I onsdags tog telefonsamtalet 25 minuter för biljetteringen.
 

Swisser

Medlem
Jag fick också en gammal USDM bokning ändrad i veckan.
Jag ringde efter 2 dagar och fick ändringen biljetterad medans jag väntade i telefonen.
I måndags när jag ändrade tog telefonsamtalet mer än 2 timmar.
I onsdags tog telefonsamtalet 25 minuter för biljetteringen.
Vilket nummer ringer ni till eller rekommenderar ni att ringa till? Har de inget Skypenummer som US Airways DM hade?
 
Toppen