Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Jag har precis bokat av en USDM resa:-( Trist men inte mkt att göra åt. Efter 1 och en halv timme (puh) på telefon så har dom fixat in poängen på mitt AA konto och betalt tillbaka skatterna. Nu sitter jag på 300 000 miles på AAdvantage!

Kan någon vänlig själ ge bra tips på hur dessa skulle kunna användas! Räknar på att det är en person som kommer att åka.

Jag har precis bokat av en USDM resa:-( Trist men inte mkt att göra åt. Efter 1 och en halv timme (puh) på telefon så har dom fixat in poängen på mitt AA konto och betalt tillbaka skatterna. Nu sitter jag på 300 000 miles på AAdvantage!

Kan någon vänlig själ ge bra tips på hur dessa skulle kunna användas! Räknar på att det är en person som kommer att åka.

Jag gjorde samma sak med en USDM resa och satt lika lång tid med minst fem olika agenter innan jag kom till någon som verkade fatta vad som skulle göras. Detta var för en och en halv vecka sedan och jag har inte fått in mina poäng på kontot än. Det verkar otroligt komplicerat att avboka på AA.

Om du har 300000 milage på AA kontot kan du i stort sett glra vad du vill, för poängen räcker ju till en jorden runt resa i F klass om du lyckas boka en sådan och det borde gå med två bokningar av enkelbiljetter.

Är HND-HKG-LHR en möjlig routing (one-way) i CX F med AAdvantage?
Är 24h maximal layover en skarp gräns eller kan de tillåta att man landar 14:10 dag 1 och lyfter 14:35 dag 2 (dvs. 24h25m)?

Tänker mig egentligen till Arlanda men med tanke på att Arlanda är närmare 1000 miles österut från London lär MPM överskridas.

Är 24h maximal layover en skarp gräns eller kan de tillåta att man landar 14:10 dag 1 och lyfter 14:35 dag 2 (dvs. 24h25m)?

Tänker mig egentligen till Arlanda men med tanke på att Arlanda är närmare 1000 miles österut från London lär MPM överskridas.
Kommer förmodligen bli så att AA delar upp din resa till 2 enkelresor om du överskrider 24h.

Jag har fått igenom NRT-HKG-ZRH-HEL-ARN som en resa med AA. Utan att ha kollat avstånden för din rutt så borde du varjefall testa att boka till ARN.

Om du har layover som är över 24 timmar blir det garanterat som två awards.
Annars kan man boka Tokyo Haneda-Hong Kong-London Heathrow som en award. (Resa mellan Asia 1 och Europe tillåter byte i Asia 2. Se mitt första inlägget i tråden).

Detta brukar vara en skarp gräns, enda fallen jag sett är när du bokar under 24h och det blir ändring i tidtabellen som leder till mera tid...
Om du har layover som är över 24 timmar blir det garanterat som två awards.
Annars kan man boka Tokyo Haneda-Hong Kong-London Heathrow som en award. (Resa mellan Asia 1 och Europe tillåter byte i Asia 2. Se mitt första inlägget i tråden).
Aj då, får helt enkelt boka det tidigare flyget då!

Kommer förmodligen bli så att AA delar upp din resa till 2 enkelresor om du överskrider 24h.

Jag har fått igenom NRT-HKG-ZRH-HEL-ARN som en resa med AA. Utan att ha kollat avstånden för din rutt så borde du varjefall testa att boka till ARN.
Hmm, då borde det kanske funka. Det är ju alltid värt ett försök!

Toppen