Allmänna ryktestråden

En tanke slog mig: SAS (og flere *A bolag) reducerer på CPH. Men OW intensiverer: Jordanian, Cathay, S7 m.m. - plus at QR beef'er up Kan det gå sådan at ARN (OSL?) bliver *A hub's i Skandinavien mens CPH bliver OW hub?
 
Plus skrev:Detta får väl inte riktigt ses som ett rykte utan snarare något med mer substans.Royal Jordanian ska under de kommande fem åren öppna nya linjer till både ARN och CPH från Amman.Intressant.Källor.Royal Jordanian outlines five-year turnaround plan - ch-aviation.comRoyal Jordanian turning a profit after 'years of losses' | Fox BusinessKlicka för att utvidga...
Är det inte charterlinjerna från Aqaba de pratar om?



http://www.businessclass.se/forum/t...s-köpenhamn-stockholm-vinter-2017-2018.91685/
 
Dr. Miles skrev:Är det inte charterlinjerna från Aqaba de pratar om?http://www.businessclass.se/forum/t...s-köpenhamn-stockholm-vinter-2017-2018.91685/Klicka för att utvidga...


Som jag förstår det så är det linjer från Amman som det är tal om.

"He said he hopes to turn Jordan's international airport into a connecting hub for flights between the Levant, Europe and North America. New destinations will include Washington, D.C., Copenhagen, Stockholm and Kyrenia in Cyprus."

Vad som framgår av det stycket är att det är Amman som ska göras till en Hub i regionen.



Aqaba är ju dessutom inte en ny linje, då den trafikerades även förra vintern.

Dessutom så borde Helsingfors ha nämnts även då också.



Dessutom så skriver Checkin.dk vad jag förstår av ingressen att det är Amman som är aktuellt.

Denna kan dock inte jag läsa eftersom jag inte pröjsar för Checkin.dk

@Agö har väl abonnemang, och kanske kan förtydliga vad som står?

Mellemøsten-selskab vil åbne rute til København - CHECK-IN.dk
 
Om priserna är rätt så skulle jag gärna de kommande åren göra lite utflykter med One World.

Varför inte London via Helsingfors med Finnair och BA, en långweekend i Hong Kong med Cathay från Köpenhamn, kanske ta Finnair till CPH samt Amman med Jordanian, vilket är en stad och Jordanien som ett land som jag länge har velat besöka.



Men som sagt, då måste priserna vara bra och vettiga...
 
Plus skrev:Dessutom så skriver Checkin.dk vad jag förstår av ingressen att det är Amman som är aktuellt.Denna kan dock inte jag läsa eftersom jag inte pröjsar för Checkin.dk@Agöhar väl abonnemang, och kanske kan förtydliga vad som står?Mellemøsten-selskab vil åbne rute til København - CHECK-IN.dkKlicka för att utvidga...
Lite citat:




Nu lyder meldingen – ifølge luftfartsmediet Aviator – at ruten fra hovedstaden Amman til Københavns Lufthavn vil bliver genoptaget i løbet af nogle år, ligesom Royal Jordanian Airlines også indenfor en tidshorisont på maksimalt fem år vil åbne internationale ruter til Washington, Stockholm og Kyrenia på Cypern.Royal Jordanian Airlines’ seneste udmelding om en helårlig rute til København fortæller ikke noget om, præcis hvornår ruten indledes, eller hvor høj frekvensen bliver. Ruten vil ganske givet blive permanent og med flere ugentlige flyvninger.Klicka för att utvidga...
 
pep skrev:Så overskrift iCHECK-IN.dk - Nyt om rejser og luftfartat S7 overvejer ny linie Skt. Petersborg - Kastrup:Russisk oneworld-medlem kan være på vej til CPHDet russiske flyselskab S7 Airlines har planer om at gå ind på ruten mellem Sankt Petersborg og København, som SAS er ved at forlade.Nogen som ved mere?@Agö?Klicka för att utvidga...
Ryktet stämde. S7 öppnar Sankt Petersburg - Köpenhamn. Dock mjukstart, två avgångar per vecka.



Russere bekræfter ankomst til CPH - CHECK-IN.dk
 
Agö skrev:Ryktet stämde. S7 öppnar Sankt Petersburg - Köpenhamn.Klicka för att utvidga...
Spændende. Jeg troede at Skt. Petersborg var et større hub end det faktisk er. Men man kan sikkert få en god opelevelse (hvis man er sugen på S7) ved at rejse CPH-Skt. Petersborg-Moskva (DME)-Asien retur (det må give op til 6 flights med S7 og OW). Man kan formodentlig rejse indenrigs "igennem" Rusland i transit og undgå visum (e.g. på strækningen Skt. Petersborg-DME)?
 
pep skrev:Men man kan sikkert få en god opelevelse (hvis man er sugen på S7) ved at rejse CPH-Skt. Petersborg-Moskva (DME)-Asien retur (det må give op til 6 flights med S7 og OW). Man kan formodentlig rejse indenrigs "igennem" Rusland i transit og undgå visum (e.g. på strækningen Skt. Petersborg-DME)?Klicka för att utvidga...


Nej. Kan man resa så i något land utan att vara instämplad? Aldrig hört talas om...
 
NyfikenGrau skrev:Nej. Kan man resa så i något land utan att vara instämplad? Aldrig hört talas om...Klicka för att utvidga...
Hvis du har en gennemgående billet bør det være muligt da begge lufthavne er internationale? Jeg ved dog ikke hvad der gælder hvis man ind-checket baggage
 
pep skrev:Hvis du har en gennemgående billet bør det være muligt da begge lufthavne er internationale? Jeg ved dog ikke hvad der gælder hvis man ind-checket baggageKlicka för att utvidga...
Men du måste ju ta dig till inrikes gate på första flygplatsen (ex led) utan att passera kontroll då. Och när du landar på inrikes på andra (ex dme), hur ska de veta att du inte påbörjade redan inrikes?



Eller missförstår jag vad du försöker föreslå?
 
mha321 skrev:Men du måste ju ta dig till inrikes gate på första flygplatsen (ex led) utan att passera kontroll då. Och när du landar på inrikes på andra (ex dme), hur ska de veta att du inte påbörjade redan inrikes? Eller missförstår jag vad du försöker föreslå?Klicka för att utvidga...
Ja du har vel desværre ret. Jeg mente, hvis man flyver internationalt f.eks. CPH-BKK med S7 f.eks. CPH-Skt. Petersborg-DME-BKK kunne man forblive i transit hele vejen? Men den går nok ikke hvis man skal skifte fly undervejs 2 gange i samme land
 
Hade varit spännande att få in i OW som inte har något bolag i Kina. Om 5 år kommer CZ att vara lika sofistikerade som vilket annat världsbolag.

Sedan är OW svaga på CAN som är deras hub. QR en daglig och AY en daglig på sommarsäsong är allt om jag minns rätt.
 
intuition skrev:Hade varit spännande att få in i OW som inte har något bolag i Kina. Om 5 år kommer CZ att vara lika sofistikerade som vilket annat världsbolag.Sedan är OW svaga på CAN som är deras hub. QR en daglig och AY en daglig på sommarsäsong är allt om jag minns rätt.Klicka för att utvidga...
China Southerns största hubb är så klart Gunagzhou (CAN) men de är stora även på Beijing Capital (PEK).

Utöver dem har de baser i Chongqing (CKG), Shanghai Pudong (PVG) och Ürümqi (URC).



Förresten, China Southern och andra Skyteam flygbolag kommer att flytta till Beiijng Daxing flygplats (北京大兴机场) när den öppnas i 2019 (preliminärt).
 
Att få in Cathay till Star Alliance vore en dröm. Ingen erfarenhet av China Southern så inget jag kan uttala mig om.
 
palmen skrev:Att få in Cathay till Star Alliance vore en dröm. Ingen erfarenhet av China Southern så inget jag kan uttala mig om.Klicka för att utvidga...
De (China Southern) är inte dåliga, i alla fall inom The big 4 (Air China, China Eastern, China Southern och Hainan Airlines).
 
Back
Top