Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

Lite nyfiken på detaljer:
Vad är länken till cartrawlers?
Hur länge hyrde du bilen och vad gick den på?
Gå in via Momondo.se så samarbetar de (eller hur det nu hänger ihop???) med Cartrawler i Storbritannien men på en svensk sida och med svenskspråkig personal (det blev fel vid bokning och jag blev uppringd av ett engelskt nummer men en jättretrevlig Svensk som hjälpte mig.

Hyrde bilen i tre veckor, storlek VAN (typ Town&Country eller Caravan) och det kostade enligt ovan 6500 kronor.

Ingen som har synpunkter på försäkringsfrågan?
 

chazzie

Medlem
Jag vaktar min tunga lite, jag har endast hyrt på detta sätt för många år sedan i Alicante, men vad jag förstår har flertalet haft problem med att om problem uppstår så hänvisar hyrbilsbolaget till bolaget man gjort bokningen hos, vilket naturligtvis inte är speciellt roligt om man har dyrbara semesterdagar som tickar iväg. Med det sagt har jag även hört om de som är fantastiskt nöjda även vid problem och att allting fungerat utan friktion.

Personligen hyr jag uteslutande direkt från bolagen, i de allra flesta fall om man jämför 3-4-5 st bolag så brukar någon ha ett juste pris.

Trevlig resa!
 

Avgeek

Medlem
Jag matchade mitt HHD till Sixt Platinum och får således väldigt bra priser hos dem. Jag har läst alla sidor i tråden och det verkar rekommenderas att man bokar på svenska sidan (sixt.se), men trots detta verkar inte försäkringarna ingå i priset?

Rekommenderade tillägg
  • Självriskred. fordon och skada
    per dag
    SEK 20,34
  • Personligt olycksfallsskydd
    per dag
    SEK 37,13
  • SLI
    per dag
    SEK 115,44


    Jag undrar även om någon kan rekommendera ett bra kreditkort som ger ytterligare skydd? Jag har i dagsläget Amex Elite, Coop Medmera Mer och sedan ett vanligt bankkort hos SEB.

Z8rWq8T.png
 
Jag matchade mitt HHD till Sixt Platinum och får således väldigt bra priser hos dem. Jag har läst alla sidor i tråden och det verkar rekommenderas att man bokar på svenska sidan (sixt.se), men trots detta verkar inte försäkringarna ingå i priset?
3954:- för en Camry? Budget tar 2651:- för en Camry samma period och villkor i Vegas, som betalas på plats, inte online, dvs du kan boka av/om närsomhelst. Jäkla jungel med hyrbilspriserna.
 

Avgeek

Medlem
3954:- för en Camry? Budget tar 2651:- för en Camry samma period och villkor i Vegas, som betalas på plats, inte online, dvs du kan boka av/om närsomhelst. Jäkla jungel med hyrbilspriserna.
Tack! Får kolla med de andra stora kedjorna imorgon. Tyvärr under 25 så det blir inga roliga hyrbilar i USA :-(

Om någon vet någon kedja som hyr ut Mercedes eller liknande till under 25 får ni gärna PMa.
 

johan_fbg

Medlem
Jag undrar även om någon kan rekommendera ett bra kreditkort som ger ytterligare skydd? Jag har i dagsläget Amex Elite, Coop Medmera Mer och sedan ett vanligt bankkort hos SEB.

Många här på BC använder Santanders kostnadsfria kreditkort där självriskreducering ingår, upp till 20000:-
 

Jonas C

Medlem
25 års gräns tyvärr
Hmm sist jag kollade kunde man hyra dem även om man var under 25, men young drivers fee var lika hög som hyran. Annars finns Silvercar som man kan hyra från om man är 22. Audi A4 i hela flottan, fullt utrustad med GPS, wifi, skinnsäten, sportpaket, etc. Vi använde oss av dem i San Francisco och var mycket nöjda. Det finns en del rabattkoder som du kan använda dig av.
 

Avgeek

Medlem
Hmm sist jag kollade kunde man hyra dem även om man var under 25, men young drivers fee var lika hög som hyran. Annars finns Silvercar som man kan hyra från om man är 22. Audi A4 i hela flottan, fullt utrustad med GPS, wifi, skinnsäten, sportpaket, etc. Vi använde oss av dem i San Francisco och var mycket nöjda. Det finns en del rabattkoder som du kan använda dig av.
Grundpriset är ju väldigt bra på Silvercar men deras försäkring är ju helt sjuk. $45/dag i försäkringskostnad? what?
 
Toppen