Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Men man kan sikkert få en god opelevelse (hvis man er sugen på S7) ved at rejse CPH-Skt. Petersborg-Moskva (DME)-Asien retur (det må give op til 6 flights med S7 og OW). Man kan formodentlig rejse indenrigs "igennem" Rusland i transit og undgå visum (e.g. på strækningen Skt. Petersborg-DME)?

Nej. Kan man resa så i något land utan att vara instämplad? Aldrig hört talas om...

Hvis du har en gennemgående billet bør det være muligt da begge lufthavne er internationale? Jeg ved dog ikke hvad der gælder hvis man ind-checket baggage
Men du måste ju ta dig till inrikes gate på första flygplatsen (ex led) utan att passera kontroll då. Och när du landar på inrikes på andra (ex dme), hur ska de veta att du inte påbörjade redan inrikes?

Eller missförstår jag vad du försöker föreslå?

Men du måste ju ta dig till inrikes gate på första flygplatsen (ex led) utan att passera kontroll då. Och när du landar på inrikes på andra (ex dme), hur ska de veta att du inte påbörjade redan inrikes? Eller missförstår jag vad du försöker föreslå?
Ja du har vel desværre ret. Jeg mente, hvis man flyver internationalt f.eks. CPH-BKK med S7 f.eks. CPH-Skt. Petersborg-DME-BKK kunne man forblive i transit hele vejen? Men den går nok ikke hvis man skal skifte fly undervejs 2 gange i samme land

Hade varit spännande att få in i OW som inte har något bolag i Kina. Om 5 år kommer CZ att vara lika sofistikerade som vilket annat världsbolag.
Sedan är OW svaga på CAN som är deras hub. QR en daglig och AY en daglig på sommarsäsong är allt om jag minns rätt.

Hade varit spännande att få in i OW som inte har något bolag i Kina. Om 5 år kommer CZ att vara lika sofistikerade som vilket annat världsbolag.
Sedan är OW svaga på CAN som är deras hub. QR en daglig och AY en daglig på sommarsäsong är allt om jag minns rätt.
China Southerns största hubb är så klart Gunagzhou (CAN) men de är stora även på Beijing Capital (PEK).
Utöver dem har de baser i Chongqing (CKG), Shanghai Pudong (PVG) och Ürümqi (URC).

Förresten, China Southern och andra Skyteam flygbolag kommer att flytta till Beiijng Daxing flygplats (北京大兴机场) när den öppnas i 2019 (preliminärt).

Toppen